Svenska
Mest sålda
-
Title:
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren ...
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv Bok
<p>Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.</p><p>Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.<br/></p><p><i>I kundens skor</i> ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare </p><p><b>Klas Hallberg</b> är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.</p><p><b>Per Kristensson</b> är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.<br/></p><p><i>Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut.</i> <b>Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna </b></p><p><i>Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. </i><b>Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige</b> </p><p><i>Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! </i><b>Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans </b></p><p><i>Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål.</i> <b>Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland </b></p><p><i>Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra.</i> <b>Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun </b></p>
-
Title:
Generalsekreteraren - Låt Mig Med Öppna Ögon Läsa Den Bok Mina Dagar Skriver - Och Lära
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Det här är ingen bok som rekommenderas som kvällslektyr. Varför inte? Du kommer att få svårt att somna på grund av alla tankar som den sätter igång. Efter en något kuslig upptakt blir du åhörare till en fängslande dialog mellan Generalsekreteraren och Författaren om ledarskap först och främst men d...
Generalsekreteraren - Låt Mig Med Öppna Ögon Läsa Den Bok Mina Dagar Skriver - Och Lära Bok
<p>Det här är ingen bok som rekommenderas som kvällslektyr. Varför inte? Du kommer att få svårt att somna på grund av alla tankar som den sätter igång. Efter en något kuslig upptakt blir du åhörare till en fängslande dialog mellan Generalsekreteraren och Författaren om ledarskap först och främst men det blir också en hel del spillover till livet i stort. Författaren lockar fram erfarenheter och kunskaper från en av världens mäktigaste och mest ansedda ledare, Dag Hammarskjöld. Boken Generalsekreteraren blir på så sätt en utmärkt men annorlunda lärobok för var och en som vill praktisera ett autentiskt och transformativt ledarskap. Läs den! </p><p>Ingela Thylefors </p><p>Med utgångspunkt i Dag Hammarskjölds liv och ledarskapshandlingar exemplifierar Starke grunderna i metoden transformativt ledarskap. På äkta what-if manér dyker FNs Generalsekreterare Dag upp både oanmäld och så småningom, önskad för att i öppna samtal med Per Starke både ställa och svara på frågor liksom föreslå uppgifter att reflektera kring. Jag tänker på Zen och konsten att sköta en motorcykel och Platon och Sokrates dialoger. Reflektionsövningarna fördelade över de olika kapitlen gör det till en riktigt personlig handbok att återkomma till. Som läsare ges jag också tillfälle att lära mig mer om och inspireras av en stor statsman och humanist som påverkat och påverkar världen än idag. What would Dag do? som Kofi Annan uttrycker det. Så kan nu även jag tänka framåt i svåra lägen som ledare. </p><p>Ingrid Höög, CEO Wise Group</p>
-
Title:
Dumhetsparadoxen - Den Funktionella Dumhetens Fördelar Och Fallgropar
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Dumhetsparadoxen - Den Funktionella Dumhetens Fördelar Och Fallgropar [Bok / Pocket]
Dumhetsparadoxen - Den Funktionella Dumhetens Fördelar Och Fallgropar Bok
Dumhetsparadoxen - Den Funktionella Dumhetens Fördelar Och Fallgropar [Bok / Pocket]
-
Title:
Verktygslåda För Chefer
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Det är en svår konst att vara chef och få med sig sina medarbetare. Förväntningarna kan vara överväldigande och dagarna fylls snabbt av allt från att hantera människor och navigera bland motstridiga intressen till att driva verksamheten framåt. Som en chef uttryckt det: Jag vet inte om jag är gud e...
Verktygslåda För Chefer Bok
<p><b></b></p><p>Det är en svår konst att vara chef och få med sig sina medarbetare. Förväntningarna kan vara överväldigande och dagarna fylls snabbt av allt från att hantera människor och navigera bland motstridiga intressen till att driva verksamheten framåt. Som en chef uttryckt det: Jag vet inte om jag är gud eller en slaskhink. </p><p>Den här boken utgår från din praktiska verklighet som chef och ger stöd och konkreta råd kring det mest viktiga: att kommunicera både inåt och utåt, leda sig själv och sin ledningsgrupp, skapa förtroende och engagemang, driva förändring och hantera kritiska situationer. </p><p>Vare sig du är ny eller mer erfaren som chef ger boken dig en höjd handlingsberedskap och vidgade perspektiv. I varje kapitel finnsexempel, råd och metoder som stärker din förmåga att steg för steg ta itu med dina utmaningar. Och om du vill ringa in dina mest angelägna utvecklingsområden kan du ta hjälp av ett diagnosinstrument. </p><p><b>Marie Norberg</b> är beteendevetare och arbetar med att kombinera chefs- och ledarutveckling med organisationers behov. Hon har mer än 30 års erfarenhet som konsult med uppdragsgivare inom alla delar av offentlig verksamhet och i näringslivet. </p><p><b>Kerstin Öhrn Ljung</b> är psykolog och har under sin långa karriär arbetat som chef inom företagshälsovården och varit verksam vid Stockholms universitet och Karolinska institutet där hon bl.a. arbetat med organisations- och ledarutvecklingsfrågor. </p>
-
Title:
Försäljning - Enklare Än Du Tror
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja" eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan ut...
Försäljning - Enklare Än Du Tror Bok
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja" eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att <i>alla som vill</i> kan utvecklas till bra säljare.<br/><br/>Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.<br/><br/>Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.<br/><br/><b>Innehållsförteckning</b><br/>Kan alla sälja?<br/><br/>Del 1. Dina egenskaper som säljare<br/>Vill du sälja?<br/>Gillande<br/>Lyhördhet<br/>Kundförståelse<br/>Målfokus<br/>Din drivkraft<br/>Uthållighet<br/><br/>Del 2. Anpassa ditt säljarbete<br/>Vad är det du säljer, människa?<br/>Att hitta potentiella kunder<br/>Kontakt med kunden<br/>Kundbesök<br/>Säljande presentation enligt den klassiska retoriken<br/>Hur får du affären?<br/>Värdet av ett nej - kontaktmatematik<br/>Ser du möjligheterna?<br/><br/><b>Om författaren</b><br/>Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.<br/><br/><b>Recensioner</b><br/>"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."<br/>- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB<br/><br/>"En fantastiskt bra säljbok!"<br/>- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB<br/><br/>"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."<br/>- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB<br/><br/>--<br/><br/>Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
-
Title:
Deep Work - Hur Du Finner Fokus Och Djupjobbar I En Distraherande Värld - Strategier För Kontroll, Mindre Stress Och Digital Minimalism
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Deep Work - Hur Du Finner Fokus Och Djupjobbar I En Distraherande Värld - Strategier För Kontroll, Mindre Stress Och Digital Minimalism [Bok / Pocket]
Deep Work - Hur Du Finner Fokus Och Djupjobbar I En Distraherande Värld - Strategier För Kontroll, Mindre Stress Och Digital Minimalism Bok
Deep Work - Hur Du Finner Fokus Och Djupjobbar I En Distraherande Värld - Strategier För Kontroll, Mindre Stress Och Digital Minimalism [Bok / Pocket]
-
Title:
Nice Girls Don't Get The Corner Office - 101 Steg Till Chefsrummet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Lois P. Frankel är coach och ledare för kurser i chefsutveckling och har under sin karriär haft tusentals samtal med män och kvinnor som varit missnöjda med sin arbetssituation och velat stiga på karriärs- eller lönestegen. Här sammanställer hon, på ett roligt och träffande sätt, de 101 mest typisk...
Nice Girls Don't Get The Corner Office - 101 Steg Till Chefsrummet Bok
<p>Lois P. Frankel är coach och ledare för kurser i chefsutveckling och har under sin karriär haft tusentals samtal med män och kvinnor som varit missnöjda med sin arbetssituation och velat stiga på karriärs- eller lönestegen. Här sammanställer hon, på ett roligt och träffande sätt, de 101 mest typiska och karriärssaboterande misstag som kvinnor begår på arbetsplatsen - och ger konkreta tips och råd om hur du i stället bör agera för att lyckas.</p><p>Nice girls don't get the corner office: 101 steg mot chefsrummet är en bok både för dig som känner att du fastnat i en roll på arbetet och för dig som siktar riktigt högt. Den hjälper dig kort sagt att återta makten över din karriär!</p><p>LOIS P. FRANKEL är en bästsäljande amerikansk författare, coach och internationellt erkänd expert inom ledarskapsutveckling för kvinnor. Nice girls don't get the corner office: 101 steg mot chefsrummet är hennes mest framgångsrika bok: en omedelbar New York Times Bestseller som översatts till fler än tjugo språk. </p><p>»Denna lysande bok är packad med över 100 misstag som kvinnor begår på jobbet och praktiska tips för att sluta göra de saker som håller dem tillbaka. Jag önskar att jag hade skrivit den!« <i>Annie Fischer, Fortune</i></p><p>»En rak, uppriktig karriärguide som hjälper dig att eliminera vanor som håller dig tillbaka på arbetsplatsen.« <i>Essence</i> </p><p>»Strålande, en helt suverän handbok! Jag kan inte rekommendera den starkt nog.« Kingston Observer »En riktig game-changer. En planritning för framgång i karriären.« <i>Jen Hayley</i></p><p>"Betyg 5 av 5" <i>Louise Sverud, BTJ</i></p>
Utvalt - Svenska
Generalsekreteraren - Låt Mig Med Öppna Ögon Läsa Den Bok Mina Dagar Skriver - Och Lära
Det här är ingen bok som rekommenderas som kvällslektyr. Varför inte? Du kommer att få svårt att somna på grund av alla tankar som den sätter igång. Efter en något kuslig upptakt blir du åhörare till...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt