Svenska
Mest sålda
-
Title:
Vårdnadshavare I Förskolan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
- förtroendefulla relationer för professionellt samarbeteHur vi bemöter vårdnadshavare har betydelse för barns trivsel, utveckling och lärande. Men det kan krävas både kreativitet, mod och flexibilitet för att utveckla förtroendefulla relationer med alla vårdnadshavare. Den här boken betonar värdet...
<p><b>- förtroendefulla relationer för professionellt samarbete</b></p><p>Hur vi bemöter vårdnadshavare har betydelse för barns trivsel, utveckling och lärande. Men det kan krävas både kreativitet, mod och flexibilitet för att utveckla förtroendefulla relationer med alla vårdnadshavare. </p><p>Den här boken betonar värdet av ett respektfullt förhållningssätt och författarna delar med sig av både egna och andras erfarenheter av att samarbeta med vårdnadshavare. Du får kunskap om samtalets betydelse, om fungerande förhållningssätt när kultur- och språkbakgrund skiljer sig åt och om hur projekterande arbetssätt kan relateras till vårdnadshavare.</p><p><i>"När värderingar krockar och utmanas behöver vi i förskolan ha ett relationskapital till varje familj, där orden tillit och tillhörighet är centrala."</i></p><p><b>Författare</b><br/>Karin Alnervik, Susanna Anderstaf, Kristina Wennefors och Charlotte Öhman är förskollärare med lång erfarenhet av pedagogiskt arbete. Numera är de verksamma vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping.</p><p></p><p></p><p></p>
-
Title:
Bedömarkompetens - Prov, Bedömning Och Betyg I Skolan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Antologin är skriven av 13 forskare som delar med sig av den senaste forskningen inom bedömning och betygsättning. Boken svarar på frågor som "Hur konstrueras prov på ett bra och inkluderande sätt?", "Hur hanterar lärare AI och den snabba digitala utvecklingen på bästa sätt?" och "Hur mår eleverna ...
<p>Antologin är skriven av 13 forskare som delar med sig av den senaste forskningen inom bedömning och betygsättning. Boken svarar på frågor som "Hur konstrueras prov på ett bra och inkluderande sätt?", "Hur hanterar lärare AI och den snabba digitala utvecklingen på bästa sätt?" och "Hur mår eleverna av ständig bedömning och hur skapas ett positivt bedömningsklimat i klassrummet?".</p> <p>En stor del av lärarens vardag ägnas åt bedömning, både formellt och informellt. För den lärare som ska sätta betyg så upptar bedömningsarbetet mycket tid och tankemöda. Kan man lita på den information man fått, och vad betyder den egentligen? Det talas om bra eller dåliga prov och betydelsen att vara en kompetent bedömare - men vad innebär det egentligen? </p> <p>"Bedömarkompetens - prov, bedömning och betyg i skolan" är en antologi som är skriven av 13 forskare verksamma vid framförallt Umeå och Göteborgs universitet. Tillsammans delar de med sig av den senaste forskningen inom bedömning och betygsättning, och förklarar hur lärare på bästa sätt kan praktisera forskarnas rön i klassrummet.</p>
-
Title:
Skrivbaserad Undervisning - Att Forma En Kreativ Och Intellektuellt Utmanande Skrivgemenskap
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Skrivbaserad undervisning ger lärare praktisk vägledning i hur skrivande kan användas som redskap och katalysator för tänkande och lärande oavsett ämne. Boken beskriver hur skrivande kan få elever att: hitta sin egen röst och gå i dialog med olika ämnen, frågor och texter tänka kritiskt, lösa probl...
Skrivbaserad Undervisning - Att Forma En Kreativ Och Intellektuellt Utmanande Skrivgemenskap Bok
<p>Skrivbaserad undervisning ger lärare praktisk vägledning i hur skrivande kan användas som redskap och katalysator för tänkande och lärande oavsett ämne. Boken beskriver hur skrivande kan få elever att:</p> <ul> <li>hitta sin egen röst och gå i dialog med olika ämnen, frågor och texter</li> <li>tänka kritiskt, lösa problem och se nya perspektiv</li> <li>utveckla ett mer vetenskapligt förhållningssätt till sina studier och sitt skrivande av ämnesspecifika texter.</li> </ul> <p>Utifrån konkreta undervisningsexempel beskrivs och diskuteras hur elever genom skrivande och kollaborativt arbete kan stärka sin förmåga att läsa, förstå och kritiskt värdera allt ifrån debattartiklar, vetenskapliga studier, filosofiska och historiska essäer till konst och poesi. Vidare beskrivs och diskuteras hur elever kan skriva för att utforska begrepp och teman i olika ämnen, skriva för att reflektera över arbetsprocesser, tänkande och lärande samt skriva för att på ett genomgripande sätt bearbeta sina texter. </p> <p>Skrivbaserad undervisning vänder sig till blivande och yrkesverksamma lärare i gymnasieskolan och grundskolans senare år, och till alla lärare för vilka skrivande, tänkande och läsande är undervisningens fokus.</p> <p><strong>Om författaren</strong><br/>Per Blomqvist är filosofie doktor i språkdidaktik och universitetslektor i svenskämnets didaktik vid Stockholms universitet. Med Anna Berge har han skrivit boken Skrivundervisning - i samspel med litterära texter.</p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt