Svenska
Mest sålda
-
Title:
Demokratilärande - I Klassrummet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Idag lever vi i en komplex och snabbt föränderlig värld. Mängder av information sköljer över oss i ett ständigt flöde, och detta flöde ser väldigt olika ut. Samtidigt ska skolan förbereda alla elever för ett aktivt deltagande i ett demokratiskt samhälle. Demokratilärande handlar om att förstå det k...
Demokratilärande - I Klassrummet Bok
<p></p><p>Idag lever vi i en komplex och snabbt föränderlig värld. Mängder av information sköljer över oss i ett ständigt flöde, och detta flöde ser väldigt olika ut. Samtidigt ska skolan förbereda alla elever för ett aktivt deltagande i ett demokratiskt samhälle. </p><p>Demokratilärande handlar om att förstå det komplexa i en osäker omvärld och förmå hantera när omvärlden kryper in i våra klassrum och liv. Skolan ska hjälpa eleverna att utveckla och stärka de filter som krävs för att kunna genomskåda det som inte är sant och tillförlitligt, men också stärka elevens tilltro till sig själv och sin identitet. Allt det som pockar på i dagens samhälle kräver att vi behöver vara väl förberedda på att bemöta tvivel, konspirationsteorier, falska nyheter och olika syn på världen. </p><p>Boken lyfter teman som källtillit, bekräftelsebias, skolans juridifiering samt demokratins utmaningar och möjligheter. Med praktiken i fokus presenteras handfasta evidensbaserade strategier och verktyg som kan främja elevers demokratilärande. Detta exemplifieras genom olika metoder som utgår från ett elevaktivt klassrum. Det här är en bok för alla lärare som vill skapa ett öppet klassrumsklimat där eleverna känner sig delaktiga och engagerade.</p><p></p><p><b>Författare</b><br/>Anna Klockar och Mia Vestman<br/>Anna och Mia är legitimerade lärare och skolutvecklare med lång erfarenhet av undervisning, organisation och ledarskap. En röd tråd i deras arbete är att skapa ramar för ett hållbart och tryggt lärarskap. Demokrati, resiliens och kommunikation är viktiga delar i detta arbete.</p><p></p><p><b>Innehåll</b></p><p>1. Inledning<br/>2. Skolan och omvärlden<br/>3. Utmaningar - vad står skolan inför<br/>4. Vårt tillsammansarbete<br/>5. Jag har i alla fall ryggen fri - perspektiv på juridifiering<br/>6. Strategier för vårt arbete i klassrummet<br/>7. Övningar och metoder<br/>8. Avslutande resonemang</p><p></p>
-
Title:
Pedagogiskt Arbete Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Innehåll Läroboken har en tydlig koppling till ämnesplanen och är indelad i fyra delar som behandlar olika perspektiv på arbete i pedagogiska verksamheter. Målen för ämnet och det centrala innehållet behandlas holistiskt och återkommande i de o...
Pedagogiskt Arbete Nivå 1 Bok
<h3>Innehåll</h3> <p>Läroboken har en tydlig koppling till ämnesplanen och är indelad i fyra delar som behandlar olika perspektiv på arbete i pedagogiska verksamheter. Målen för ämnet och det centrala innehållet behandlas holistiskt och återkommande i de olika delarna. Fokus ligger på utförande av arbetsuppgifter eftersom ämnet är tydligt kopplat till yrkesrollen. Boken innehåller också två separata delar: källhantering och arbetsplatsförlagt lärande (apl).</p> <p><em>Pedagogiskt arbete nivå 1</em> är kunskapsstöttande och lätthanterlig. Den innehåller många faktafrågor, reflektionsfrågor, uppdrag, fallbeskrivningar och fördjupningar, vilka underlättar förståelsen och tydliggör kopplingen mellan teori och praktik. Många av uppdragen går att genomföra och koppla till apl eller fältstudier.</p> <h3>Lärarhandledning</h3> <p>Till läroboken finns en tryckt lärarhandledning. Lärarhandledningen innehåller facit, instruktioner, kopieringsunderlag, test och prov.</p> <h3>Qr-kod i bok</h3> <p>På upptaktssidorna till varje kapitel finns en qr-kod som leder eleven direkt till en kapitelfilm. Filmen ger eleven en förförståelse för vad kapitlet ska komma att handla om. Nya ord presenteras tillsammans med bild vilket ger eleven ett viktigt visuellt stöd.</p>
-
Title:
Pedagogik Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Innehåll Respektive lärobok är indelad i fyra delar, vilket underlättar för läraren vid planering. Varje del innehåller 2–3 kapitel. I nivå 1 och i nivå 2 är kapitlen uppdelade på samma sätt. Detta för att läraren och ...
Pedagogik Nivå 1 Bok
<h3>Innehåll</h3> <p>Respektive lärobok är indelad i fyra delar, vilket underlättar för läraren vid planering. Varje del innehåller 2–3 kapitel. I nivå 1 och i nivå 2 är kapitlen uppdelade på samma sätt. Detta för att läraren och eleverna ska kunna se och följa en tydlig progression.</p> <p>I varje kapitel finns en intresseväckande inledning där målen med kapitlet presenteras. Kapitlet inleds också med inledande reflektionsfrågor. Varje kapitel innehåller många faktafrågor, reflektionsfrågor och uppdrag. I läroböckerna finns också fallbeskrivningar och fördjupningar vilka underlättar förståelsen och tydliggör kopplingen mellan teori och praktik. Språket är lättillgängligt och innehållet är fokuserat på elevens framtida yrkesroll.</p> <h3>Lärarhandledning</h3> <p>Till respektive lärobok finns en tryckt lärarhandledning. Lärarhandledningarna innehåller facit, instruktioner, kopieringsunderlag, test och prov.</p> <h3>Qr-kod i bok</h3> <p>På upptaktssidorna till varje kapitel finns en qr-kod som leder eleven direkt till en kapitelfilm. Filmen ger eleven en förförståelse för vad kapitlet ska komma att handla om. Nya ord presenteras tillsammans med bild vilket ger eleven ett viktigt visuellt stöd.</p>
-
Title:
Pedagogik Nivå 2
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Innehåll Respektive lärobok är indelad i fyra delar, vilket underlättar för läraren vid planering. Varje del innehåller 2–3 kapitel. I nivå 1 och i nivå 2 är kapitlen uppdelade på samma sätt. Detta för att läraren och ...
Pedagogik Nivå 2 Bok
<h3>Innehåll</h3> <p>Respektive lärobok är indelad i fyra delar, vilket underlättar för läraren vid planering. Varje del innehåller 2–3 kapitel. I nivå 1 och i nivå 2 är kapitlen uppdelade på samma sätt. Detta för att läraren och eleverna ska kunna se och följa en tydlig progression.</p> <p>I varje kapitel finns en intresseväckande inledning där målen med kapitlet presenteras. Kapitlet inleds också med inledande reflektionsfrågor. Varje kapitel innehåller många faktafrågor, reflektionsfrågor och uppdrag. I läroböckerna finns också fallbeskrivningar och fördjupningar vilka underlättar förståelsen och tydliggör kopplingen mellan teori och praktik. Språket är lättillgängligt och innehållet är fokuserat på elevens framtida yrkesroll.</p> <h3>Lärarhandledning</h3> <p>Till respektive lärobok finns en tryckt lärarhandledning. Lärarhandledningarna innehåller facit, instruktioner, kopieringsunderlag, test och prov.</p> <h3>Qr-kod i bok</h3> <p>På upptaktssidorna till varje kapitel finns en qr-kod som leder eleven direkt till en kapitelfilm. Filmen ger eleven en förförståelse för vad kapitlet ska komma att handla om. Nya ord presenteras tillsammans med bild vilket ger eleven ett viktigt visuellt stöd.</p>
-
Title:
Specialpedagogik Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Innehåll Läroböckerna är illustrationsrika och språket lättillgängligt. Innehållet är fokuserat på elevens framtida yrkesroll. I varje kapitel finns en intresseväckande inledning där målen med kapitlet presenteras. Kapitlet inled...
Specialpedagogik Nivå 1 Bok
<h3>Innehåll</h3> <p>Läroböckerna är illustrationsrika och språket lättillgängligt. Innehållet är fokuserat på elevens framtida yrkesroll. I varje kapitel finns en intresseväckande inledning där målen med kapitlet presenteras. Kapitlet inleds också med en bild med tillhörande reflektionsfrågor. Varje kapitel innehåller många fallbeskrivningar, citat, faktafrågor, reflektionsfrågor och uppdrag. I varje kapitel finns också en längre fallbeskrivning och en fördjupning vilka underlättar förståelsen och tydliggör kopplingen mellan teori och praktik.</p> <h3>Lärarhandledning</h3> <p>Till respektive lärobok finns en tryckt lärarhandledning. Lärarhandledningarna innehåller facit, instruktioner, kopieringsunderlag, test och prov.</p> <h3>Qr-kod i bok</h3> <p>På upptaktssidorna till varje kapitel finns en qr-kod som leder eleven direkt till en kapitelfilm. Filmen ger eleven en förförståelse för vad kapitlet ska komma att handla om. Nya ord presenteras tillsammans med bild vilket ger eleven ett viktigt visuellt stöd.</p>
-
Title:
Undervisningsutmaningar 7-9 - - Som En Guldgruva För Lärardriven Didaktisk Skolutveckling
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Vad är svårt att få våra elever att lära sig? Varför? Hur kan vår undervisning utvecklas för att möta utmaningarna? Med vardagliga undervisningsutmaningar som grund för det kollegiala utvecklingsarbetet finns stor potential att stärka den g...
<p>Vad är svårt att få våra elever att lära sig? Varför? Hur kan vår undervisning utvecklas för att möta utmaningarna?</p> <p>Med vardagliga undervisningsutmaningar som grund för det kollegiala utvecklingsarbetet finns stor potential att stärka den gemensamma kunskapsbasen i ett meningsfullt systematiskt kvalitetsarbete.</p> <p>Författarna erbjuder här tänkesätt, konkreta redskap och en stegvis arbetsgång för att systematiskt ringa in och ta sig an de ämnesdidaktiska undervisningsutmaningar som uppstår i klassrummen. I boken lyfts vikten av att lärare tillsammans identifierar de ämnesdidaktiska utmaningarna och utifrån dessa finner vägar att vässa undervisningen. Det handlar om att ta avstamp i befintlig kunskap och erfarenhet i ett utvecklingsarbete som både kan dra nytta av och utgöra utgångspunkt för ny ämnesdidaktisk forskning.</p> <p><em>Undervisningsutmaningar 7–9</em> vänder sig till praktiserande eller studerande lärare och rektorer i 7–9 som vill anlägga ett granskande förhållningssätt till den egna praktiken. Den kan med fördel användas av en hel skola för att främja det gemensamma arbetet för en skolutveckling som gör skillnad.</p> <h3>Sagt om boken:</h3> <p>”Upptäck kraften i att omvandla undervisningsutmaningar till en guldgruva för utveckling! I den här boken får vi både praktisk vägledning i att identifiera utmaningar som kan leda till utveckling, och en tydlig arbetsgång för att ta oss an dem. Genom att dela kunskap och arbeta tillsammans med våra utmaningar växer vi, och den här boken ger ett utmärkt stöd i det arbetet.”<br/><strong>Per Kornhall, författare och lärare</strong></p> <p>”Boken bygger på en lika enkel som genial idé: att identifiera undervisningsutmaningar som nycklar till skolutveckling. Genom att kartlägga undervisningen, ge verktyg för gemensam analys och utveckling kan undervisningen förbättras. Kort och gott blir boken till en verklig resurs för skolledare och lärare som vill stärka sitt kollegiala utvecklingsarbete och därmed fördjupa kvalitetsarbetet.”<br/><strong>Maria Andrée, professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskapliga ämnen och vetenskaplig ledare för Stockholm Teaching & Learning Studies</strong></p> <p>”Äntligen finns ett beforskat och väl utprövat redskap för att utveckla undervisningen! Att systematiskt identifiera utmaningar ökar möjligheterna att finna lösningar och kommunicera resultat. Sådan lärardriven didaktisk utveckling ger upphov till ny forskning och bidrar till att stärka lärarprofessionens kunskapsbas!”<br/><strong>Elisabet Nihlfors, professor em. Delansvarig för utvecklingen av ULF (www.ulfavtal.se)</strong></p>
-
Title:
Input Grammatiken I Klassrummet - En Handbok För Lärare I Moderna Språk
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Boken ger konkreta exempel på hur man kan tala med elever – på olika nivåer – om form, funktion och betydelse, utan att låta grammatisk terminologi ta över. Den tar också upp hur man – när det behövs – introducerar ämnesspr&a...
Input Grammatiken I Klassrummet - En Handbok För Lärare I Moderna Språk Bok
<p>Boken ger konkreta exempel på hur man kan tala med elever – på olika nivåer – om form, funktion och betydelse, utan att låta grammatisk terminologi ta över. Den tar också upp hur man – när det behövs – introducerar ämnesspråket, dvs. de grammatiska termer som behövs för att tala om språket.</p> <p>Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra undervisar och forskar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Boken riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt till studenter på lärarutbildningen.</p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt