Svenska
Mest sålda
-
Title:
Power, Seduction Och Skill - Hemligheten Bakom Framgångsrika Varumärken
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Författarna introducerar i boken tre innovativa varumärkesmodeller: power branding, seduction branding och skill branding. I boken illustreras varje modell med konkreta exempel från olika företag, dels storföretag som Volvo Cars, ICA, Gilette, BDO International, och Ocean Infinity, men också medels...
Power, Seduction Och Skill - Hemligheten Bakom Framgångsrika Varumärken Bok
<p>Författarna introducerar i boken tre innovativa varumärkesmodeller: power branding, seduction branding och skill branding. I boken illustreras varje modell med konkreta exempel från olika företag, dels storföretag som Volvo Cars, ICA, Gilette, BDO International, och Ocean Infinity, men också medelstora aktörer inom restaurangbranschen, nischad teknik och den privata vårdsektorn. </p><p>De tre typerna av varumärken skiljer sig åt genom att man når kunderna på olika sätt, man bygger förtroende på olika sätt och erbjudanden ser ut och kommuniceras på olika sätt eftersom kundernas beslutsmekanismer är olika inom respektive varumärkestyp.</p><p>Power branding bygger på enkelhet och tillgänglighet såväl mentalt, affärsmässigt som praktiskt. Man arbetar med koncept som top of mind, kännedom, att dominera kanaler, avtal och partnerskap. </p><p>Seduction branding arbetar med vår inre osäkerhet och får oss att längta efter något som skall göra våra liv vackrare, skönare, mer spännande och ärofyllda. Vi identifierar oss med de seduction brands vi gillar och vi ser ned på alternativen. </p><p>Skill brands arbetar i smala och nischade sammanhang med att bygga varumärken kring komplexa kundbehov. Det handlar om hur man skapar effektivitet i individualiserad kommunikation, hur man kommunicerar komplexa erbjudanden, hur man ökar sannolikheten för att bli rekommenderad och hur man bygger förtroende kring förmågor snarare än kring produkter eller tjänster. </p><p>Carl Schreiter och David Loid är internationellt verksamma som coacher och rådgivare inom ledarskap, kommunikation och varumärkesutveckling. Deras erfarenhet sträcker sig över flera branscher från teknologi och tillverkning till professional services och start-ups. Carl Schreiter är sedan många år bosatt i London och David Loid i Helsingfors. </p>
-
Title:
Framtidens Ledare - En Guide Till Effektivt Och Hållbart Ledarskap
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Framtidens ledare behöver mer än bara en förståelse för ledarskapets grundläggande principer. De behöver verktyg för att navigera genom dagens komplexa och snabbföränderliga miljö. Framtidens ledare är inte ännu en bok om ledarskap det är en guide för att hantera de utmaningar som ledarskapet inneb...
<p><i>Framtidens ledare</i> behöver mer än bara en förståelse för ledarskapets grundläggande principer. De behöver verktyg för att navigera genom dagens komplexa och snabbföränderliga miljö. Framtidens ledare är inte ännu en bok om ledarskap det är en guide för att hantera de utmaningar som ledarskapet innebär. Genom att lära dig att förstå dig själv, styra dina perspektiv, förstå varningssignalerna och hantera konflikter kan du bli den ledare som din organisation behöver. </p><p>I <i>Framtidens ledare</i> får du tillgång till konkreta verktyg och metoder för att utveckla ditt ledarskap. Boken gör bland annat nedslag i ämnen som urspårning och att återerövra ett ledarskap, konsten att styra sina egna och andras perspektiv och vikten av att kunna leda i förändring och hantera utvärderingsmodeller. Från krishantering till att leda beteendeförändring hos dig själv och dina medarbetare denna bok ger dig vägledning för att bli en mer effektiv och hållbar ledare. Inte minst lär du dig att utvärdera, att välja medel och metoder för att få en relevant granskning av vad du gör i ditt ledarskap. Med konkreta exempel, övningar och uppgifter får du möjlighet att omsätta teorin i praktiken och skapa en hållbar utvecklingsväg för ditt ledarskap. </p><p><b>Owe Anbäcken</b> är fil. dr. inom området organisationsteori med mångårig erfarenhet som lärare och forskare vid Linköpings universitet. Som chef och ledare i ett flertal länder har han lett ekonomisk utveckling och bland annat varit forskare och gästprofessor i Japan. Owe har genomfört flera utredningar kring ledarskapets behov av upprustning och förbättring i svenska företag och organisationer. Med hans gedigna kunskap och erfarenhet är denna bok en källa till vägledning för dig som strävar efter att bli en ledare för framtiden.</p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt