Svenska
Mest sålda
-
Title:
Reklam - Strategiskt Och Kreativt
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, di...
Reklam - Strategiskt Och Kreativt Bok
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil m.m. Boken riktar sig till beställare av reklam, de som strategiskt planerar, verbaliserar och visualiserar reklambudskapet, till studenter vid universitet, högskolor, reklam- och designskolor. Till alla konsumenter som älskar och hatar reklam! Bo Bergström är författare, utbildare, föreläsare och creative director. Han har arbetat på flera av de främsta reklambyråerna, har belönats med åtskilliga priser. Han har skrivit en rad böcker, varav åtminstone ett par har blivit klassiker: Bild & Budskap och Effektiv visuell kommunikation.
-
Title:
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Tolfte och senaste upplaganEn värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella ko...
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur Bok
<p><i>Tolfte och senaste upplagan</i></p><p>En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, <i>Effektiv visuell kommunikation</i>, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och studenterna väg in i den. Oavsett om branscherna är nyhetsförmedling, reklam eller information.</p><p>Men boken tydliggör även effekten av de kommunikativa satsningarna. Ofta blir artikeln läst och affischen styr rakt in i hjärtat - men inte alltid. Vad avgör? Femton kapitel förklarar detta med hjälp av teori, tillämpning, exempel och framför allt inspiration.</p><p>Författare är Bo Bergström, föreläsare, utbildare och creative director. Han har skrivit elva böcker om olika aspekter på visuell kommunikation. En av dem är utgiven på engelska samt översatt till nio andra språk världen över. Hans samlade bokutgivning uppgår till drygt 225 000 exemplar. Bergström har lång erfarenhet från utbildningar vid universitet och högskolor samt vid olika skolor specialinriktade på visuell kommunikation. Han är rikt prisbelönt, bland annat Guldäggsvinnare. Han är fil kand i konst, litteratur, pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademin samt juryledamot i Svenska Designpriset.</p><p>---------------------------------</p><p>Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson</p><p>"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt</p><p>"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia</p><p>Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist</p><p>"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström</p><p>"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström</p>
-
Title:
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå...
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik Bok
<p>Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå önskat resultat. Ibland går det bra, men i de flesta fall blir utgången långt ifrån den önskade eller bästa möjliga.</p> <p>Rätt tillämpade kan verktygen i den här boken betydligt öka din framgångskvot. Den ger dig kunskap om de vanligaste fallgroparna och fula knepen i förhandlingssituationer samt effektiva verktyg och tips för att motverka dem. </p> <p>Boken tar upp både winwin-metodik och hård förhandling, och steg för steg får du hjälp med att utveckla din egen personliga förhandlingsteknik.</p> <p>Förhandlingsbart bygger dels på författarnas fleråriga praktiska erfarenhet och forskning, dels på etablerade förhandlingsteorier och modeller. Den franska förlagan har sålt i över 25 000 ex och är översatt till 6 språk.</p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Alain Lempereur innehar Alan B. Slifkas professur i konfliktlösning vid Brandeis University,USA. Tidigare professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris där han bland annat startade upp förhandlingsforskningsinstitutet IRENE (Institute for Research and Education on Negotiation) och arbetade med fältstudier och projekt kring konfliktlösning och försoningsprocesser i Östafrika. Juris doktor (SJD), Harvard Law School.</p> <p>Aurélien Colson är Associate Professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris och där chef för IRENE som nu ansvarar för att utbilda högre befattningshavare vid Europeiska Kommissionen och vid franska utrikesdepartementet i förhandlingsteknik. Tidigare arbetade Aurélien som sakkunnig åt den franske premiärministern. Doktor i statsvetenskap, University of Kent, samt examina från Sciences Po och ESSEC i Paris.</p> <p>Erik Wetter är Assistant Professor och lärare i förhandlingsteknik vid Handelshögskolan i Stockholm samt flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare i förhandlingsfrågor av företag och offentliga organisationer. Erik är ordförande för SILF Negotiation Institute (SNI) samt kopplad till Försvarshögskolan och IRENE vid ESSEC i Paris. Ekonomie doktor och civilekonomexamen, Handelshögskolan i Stockholm.</p> <p><strong>Sagt om boken</strong><br/>"Att planera sin tid är en förutsättning för framgångsrika förhandlingar. Denna bok hjälper dig att göra saker i rätt ordning." - Dr. Jeanne Brett, Professor of Dispute Resolution and Organizations, Kellogg School of Management.</p> <p>"Även om du bara tillämpar 5 % av det som står i den här boken kommer dina kunder att uppfatta dig som mer tillmötesgående." - John Wong, Senior Partner, Boston Consulting Group.</p> <p>"En unik och välkommen handbok för förhandlare som på ett pedagogiskt sätt beskriver beprövade idéer och framgångsrika beteenden." - Pierre Debaty, Head of the Brussels Training Office, Europaparlamentet.</p>
Utvalt - Svenska
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur
Tolfte och senaste upplaganEn värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effek...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt