Svenska
Mest sålda
-
Title:
Den Kompletta Guiden Till Högskoleprovet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Så gör du för att lyckas på högskoleprovet. Följ vårt pedagogiska upplägg som hjälpt tiotusentals studenter in på drömutbildningen. Ny, uppdaterad utgåva.Alla kan förbättra sina chanser att lyckas på högskoleprovet med rätt förberedelser. I den här boken har vi handplockat just de kunskaper somkräv...
Den Kompletta Guiden Till Högskoleprovet Bok
<p><b>Så gör du för att lyckas på högskoleprovet.</b> Följ vårt pedagogiska upplägg som hjälpt tiotusentals studenter in på drömutbildningen. Ny, uppdaterad utgåva.</p><p>Alla kan förbättra sina chanser att lyckas på högskoleprovet med rätt förberedelser. I den här boken har vi handplockat just de kunskaper somkrävs för att nå ett toppresultat. </p><p>Den kompletta guiden till Högskoleprovet vänder sig till alla som ska skriva högskoleprovet, oavsett om man skrivit det tidigare eller om detär första gången, och oavsett ambitionsnivå. </p><p>Du lär dig inte bara den teori som testas på högskoleprovet, utan får hjälp med att strukturera dina förberedelser. Boken innehåller ävenmånga övningsuppgifter och förslag på lösningstekniker.</p><p>Målet är att förmedla kunskaper som inte bara möjliggör framgång på högskoleprovet, utan som kommer att vara till nytta för framtida studier påuniversitet och högskola. </p><p><i>Högskoleprovet : Den kompletta guiden</i> är ett perfekt stöd på vägen till ett bra resultat, med möjlighet att komma in på drömutbildningen! Lukas Holmegaard har själv skrivit 2,0 (högsta resultat) och har anlitats som expert på högskoleprovet av bl.a. Sveriges Radio, Aftonbladet, GP,Expressen och Metro. </p><p><i>"Ger en god överblick och övning inför provets alla delar."</i> / Svenska Dagbladet </p><p><i>"Lättillgänglig och väl uppbyggd. En genomarbetad, beprövad och relevant handbok."</i> / BTJ-häftet, Jonas Herrlin</p>
-
Title:
Pedagogiskt Ledarskap
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Pedagogiskt ledarskap sätter fokus på individen, gruppen och ledaren. I boken beskriver författarna synen på kunskap och teorier om lärande samt hur olika pedagogiska synsätt påverkat och påverkar den pedagogiska ledarens arbetssätt. Ett kapitel beskriver hur värderingar påverkar våra ställningstag...
Pedagogiskt Ledarskap Bok
Pedagogiskt ledarskap sätter fokus på individen, gruppen och ledaren. I boken beskriver författarna synen på kunskap och teorier om lärande samt hur olika pedagogiska synsätt påverkat och påverkar den pedagogiska ledarens arbetssätt. Ett kapitel beskriver hur värderingar påverkar våra ställningstaganden i livet, våra attityder till andra och händelser i tillvaron. Innehållet i boken lyfter även fram genus- och jämställdhetsperspektivet och hur detta bör genomsyra den pedagogiska ledarens arbete. Hur förändringar inom arbetslivet påverkar den enskilde individen och arbetsgruppen belyses också. Ur innehållet: Organisationsteorier, Ledarskap, Feedback- och utvärderingsmodeller, Kommunikationsteorier, Konflikthantering och svåra samtal, Lösningsfokuserat förhållningssätt, Källor och källkritik.
-
Title:
5 Undervisningspraktiker I Matematik - För Att Planera Och Leda Rika Matematiska Diskussioner
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
I boken 5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner är problemlösning centralt. FörfattarnaMargaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att...
5 Undervisningspraktiker I Matematik - För Att Planera Och Leda Rika Matematiska Diskussioner Bok
<p>I boken <em>5 undervisningspraktiker i matematik - för att planera och leda rika matematiska diskussioner </em>är problemlösning centralt. FörfattarnaMargaret S. Smith och Mary Kay Stein tar utgångspunkt i ny evidensbaserad forskning om hur lärare kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner för att uppnå både högt ställda lärandemål och utgå från elevernas egna arbeten. Genom konkreta exempel ges råd om hur lärare kan leda och styra diskussionerna så att viktiga idéer förs upp till ytan, missuppfattningar exponeras och förståelse utvecklas.</p><br/><p>Boken ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker utifrån elevernas olika sätt att tänka:</p><br/><br/><strong>Förutse</strong> vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem.<br/><strong>Överblicka</strong> och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen.<br/><strong>Välja ut</strong> de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen.<br/><strong>Ordna</strong> presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse.<br/><strong>Koppla ihop</strong> olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.<br/><br/><p><em>5 undervisningspraktiker i matematik</em>vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskolan. Förordet till boken är skrivet av professor Andreas Ryve och doktorand Maria Larsson, båda verksamma vid Mälardalens högskola.</p><br/><p>Översättning: Margareta Brogren.</p><p>Jag tycker verkligen om bokens upplägg eftersom det inbjuder till att prova arbetssättet i mitt klassrum.</p> <em>CICKI NYBERG, MATEMATIKLÄRARE I ÅRSKURS 1-6 I ERSDUNGENS SKOLA I UMEÅ</em>
-
Title:
Att Undervisa Nyanlända - Metoder, Reflektioner Och Erfarenheter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
"Den här boken kan komma att utgöra en referenspunkt för samtalet om nyanländas skolgång under lång tid framåt och är ett måste för alla berörda och intresserade." Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 23, 2016.Läs hela recensionen här. Som nyexaminerad lärare ställdes Anna Kaya inför utmaningen att undervi...
Att Undervisa Nyanlända - Metoder, Reflektioner Och Erfarenheter Bok
<p><em><strong>"Den här boken kan komma att utgöra en referenspunkt för samtalet om nyanländas skolgång under lång tid framåt och är ett måste för alla berörda och intresserade.<em><strong>"<br/></strong></em></strong></em>Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 23, 2016.Läs hela recensionen här.</p><br/><p>Som nyexaminerad lärare ställdes Anna Kaya inför utmaningen att undervisa nyanlända elever. I boken<em>Att undervisa nyanlända</em> får vi följa den utvecklingsresa hon då påbörjade och ta del av många års reflektioner, erfarenheter och lärande samt hur hon konkret anpassat undervisningen till de nyanlända elevernas behov.</p><br/><p>Att undervisa nyanlända elever är en utmaning. De nyanlända eleverna ska utveckla samma förmågor som alla andra elever i den svenska skolan med den skillnaden att de till stor del ska göra detta på ett, för dem, nytt språk. Det ställer höga krav på eleverna och ännu högre krav på den undervisande läraren. Speciellt med tanke på att man inte alltid har ett gemensamt språk att kommunicera på.</p><br/><p><em>Att undervisa nyanlända</em> tar sin utgångspunkt i flera av de frågeställningar som lärare för nyanlända elever ofta ställs inför:<br/><br/>- Hur kan jag anpassa undervisningen i en elevgrupp där det är stor spridning i språk- och kunskapsutveckling?<br/>- Hur kan jag planera och genomföra undervisningen så den utgår ifrån elevernas bakgrund och tidigare kunskaper?<br/>- Hur kan jag lära någon att läsa och skriva på ett nytt språk?<br/>- Hur kan jag undervisa så eleverna få utveckla sitt svenska språk och sina ämneskunskaper parallellt?</p><br/><p>I <em>Att undervisa nyanlända</em> beskriver Anna Kaya hur frågeställningarna tvingade henne att reflektera över om hennes undervisningsmetoder verkligen var effektiva och vad hon kunde göra för att utveckla undervisningen utifrån just de nyanlända elevernas behov. Utifrån de framgångsfaktorer som forskning visat vara gynnsamma för flerspråkiga elevers lärande beskriver Anna Kaya de teorier hon grundar sin undervisning på, vilka lärare och forskare hon har inspirerats av och hur hon gjort rent konkret för att omsätta det hon läst och tagit del av i praktiken.</p><br/><p><em>Att undervisa nyanlända</em>vänder sig till alla grundskollärare som undervisar nyanlända, oavsett ämne och åldersgrupp.</p><p>Anna Kaya berättar om sitt eget lärande när det gäller undervisning av nyanlända elever. Med en teoretisk förankring ger hon rikligt med konkreta exempel från sina egna klassrum. Boken fungerar lika utmärkt att läsa och resonera kring i arbetslaget, på skolan eller i kommunen som att läsa på egen hand för att utveckla undervisningen.</p> <em>Josefin Nilsson, lärare samt språk-, läs- och skrivutvecklare i Örebro kommun och medarbetare på Nationellt centrum för svenska som andraspråk</em>
-
Title:
Nyanlända Och Lärande - Mottagande Och Inkludering
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Den här boken ger dig som arbetar med nyanlända elever verktyg att stödja och utveckla varje individ. Nyanlända och lärande är en forskningsbaserad antologi om nyanlända elevers mottagande och inkludering i det svenska skolsystemet. Antologin tar ett empiriskt och analytiskt helhetsgrepp om vilka s...
Nyanlända Och Lärande - Mottagande Och Inkludering Bok
<p>Den här boken ger dig som arbetar med nyanlända elever verktyg att stödja och utveckla varje individ. <em>Nyanlända och lärande </em>är en forskningsbaserad antologi om nyanlända elevers mottagande och inkludering i det svenska skolsystemet. Antologin tar ett empiriskt och analytiskt helhetsgrepp om vilka sociokulturellt stödjande strukturer, organisatoriska modeller och pedagogiska praktiker som ger dessa elever bäst möjligheter till:</p><br/><p>- Fortsatt kunskapsutveckling.<br/>- En god språkutveckling.<br/>- Skolframgång genom användning av både modersmål och svenska som andraspråk.<br/>- Identitetsutveckling.<br/>- Inkludering i skolans och samhällets sociala relationer.</p><br/><p>Ämnets samhällsrelevans diskuteras i relation till migration, det mångkulturella samhällets framväxt och skolutveckling.</p><br/><p>Håll dig uppdaterad på vår Facebooksida.</p><p>Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara och förhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium.</p> <em>Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015</em>
-
Title:
Matematikundervisning I Förskolan - Att Se Världen I Juset Av Matematik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Hur kan du som förskollärare möta, utmana och planera för barnens matematiklärande? Den här matematikdidaktiska grundboken för förskolan har fokus på matematik, barns lärande och förskollärarens undervisning. Författarna täcker in hela forskningsfältet och gör grundliga genomgångar av barns lärande...
Matematikundervisning I Förskolan - Att Se Världen I Juset Av Matematik Bok
<p>Hur kan du som förskollärare möta, utmana och planera för barnens matematiklärande?</p><br/><p>Den här matematikdidaktiska grundboken för förskolan har fokus på matematik, barns lärande och förskollärarens undervisning. Författarna täcker in hela forskningsfältet och gör grundliga genomgångar av barns lärande av olika matematikinnehåll kopplade till verksamhetsnära exempel av hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.</p><br/><p>För att alla barn ska ges likvärdiga förutsättningar att upptäcka och uppskatta matematik har förskolan en avgörande roll att spela. Boken ger dig som verksam eller blivande förskollärare, förskolechef eller annan pedagog inom förskolan en beredskap att förstå:</p><br/><br/>matematik som ett kunskapsområde relevant för förskolebarn,<br/>hur barn tänker och resonerar matematiskt,<br/>hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.
-
Title:
Lära Och Bedöma I Hem- Och Konsumentkunskap Lgr22 - Nya Handboken
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Syftet med denna didaktiska handbok är att inspirera och stötta lärare i hem- och konsumentkunskap, vid planering av undervisningen, under lektionerna samt som stöd vid utvärdering. Boken är strukturerad i fem steg och börjar med en kortfattad genomgång av olika sätt att se på kunskap, lärande och ...
Lära Och Bedöma I Hem- Och Konsumentkunskap Lgr22 - Nya Handboken Bok
<p>Syftet med denna didaktiska handbok är att inspirera och stötta lärare i hem- och konsumentkunskap, vid planering av undervisningen, under lektionerna samt som stöd vid utvärdering.<br/><br/>Boken är strukturerad i fem steg och börjar med en kortfattad genomgång av olika sätt att se på kunskap, lärande och bedömning. De avslutande delarna belyser mer konkret hur läraren kan lägga upp undervisningen och reflektera över den för att underlätta för sig själv och eleverna. Den övergripande tanken med materialet är att det ska vara en ständig följeslagare för läraren i klassrummet.<br/><br/>Lära och bedöma i hem- och konsumentkunskap Lgr22 är en uppdaterad version av den populära Handboken - den systematiskt planerade läraren.Syftet med denna didaktiska handbok är att inspirera och stötta lärare i hem- och konsumentkunskap, vid planering av undervisningen, under lektionerna samt som stöd vid utvärdering.<br/><br/>Boken är strukturerad i fem steg och börjar med en kortfattad genomgång av olika sätt att se på kunskap, lärande och bedömning. De avslutande delarna belyser mer konkret hur läraren kan lägga upp undervisningen och reflektera över den för att underlätta för sig själv och eleverna. Den övergripande tanken med materialet är att det ska vara en ständig följeslagare för läraren i klassrummet.<br/><br/>Lära och bedöma i hem- och konsumentkunskap Lgr22 är en uppdaterad version av den populära Handboken - den systematiskt planerade läraren.<br/><br/>Om författarna<br/>Författarna Lena de Ron och Maria Feldt är båda hushållslärare och förstelärare. De har lång erfarenhet av didaktisk ämnesutveckling och har också givit ut flera böcker och bedriver kompetensutveckling för lärare i HK.<br/><br/></p>
Utvalt - Svenska
10 Uppgiftstyper I Matematik Högstadiet Som Berikar Din Undervisning
Meningsfulla matematikuppgifter är en framgångsfaktor för lärande i matematik. Därför har urvalet av uppgifter stor betydelse för undervisningens kvalitet. De fors...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt