Svenska
Mest sålda
-
Title:
Gör Det Idag! Planera Din Tid Och Få Saker Gjorda
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Psykologi
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Brukar du skjuta upp saker som du lovat dig själv att du ska göra idag? Händer det lite för ofta att du tänker Jag gör det imorgon eller Jag ska bara göra det här först ? Då är du långt ifrån ensam! De flesta av oss skjuter upp saker som vi egentligen borde ta tag i. Ibland ställer det till det för...
Gör Det Idag! Planera Din Tid Och Få Saker Gjorda Bok
<p>Brukar du skjuta upp saker som du lovat dig själv att du ska göra idag? Händer det lite för ofta att du tänker Jag gör det imorgon eller Jag ska bara göra det här först ? Då är du långt ifrån ensam! De flesta av oss skjuter upp saker som vi egentligen borde ta tag i. Ibland ställer det till det för oss, och då kan det vara bra att både förstå varför vi skjuter upp och vad man kan göra åt problemet. </p><p>I Gör det idag förklarar Helena Kubicek Boye psykologin bakom uppskjutarbeteende. Det handlar bland annat om att vår hjärna älskar snabba belöningar och därför mycket hellre scrollar på telefonen än viker tvätt. Boken ger dig också tips och råd om hur du kan överlista hjärnan så att du faktiskt tar tag i det där du behöver göra och får det gjort. </p><p>Psykologen och författaren Helena Kubicek Boye skriver böcker om sömn, hälsa och välmående. Hon skriver också barnböcker och deckare. För LL-förlaget har hon tidigare skrivit Lindra oro och ångest och En god natt.</p><p></p><p>Lättlästnivå: <b>2 - Lättare</b></p>
-
Title:
Flykten Från Friheten
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Psykologi
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu Osäker leveranstid
-
Description:
Psykologisk klassiker om frihet & det auktoritäras lockelseKan friheten bli för stor? Och vad händer med den människa som inte orkar bära ansvaret och riskerna som friheten skapar? Dessa är centrala frågor i Erich Fromms klassiska studie av det i väst så viktiga begreppet individ, och av de psy...
Flykten Från Friheten Bok
<p><b>Psykologisk klassiker om frihet & det auktoritäras lockelse</b></p><p>Kan friheten bli för stor? Och vad händer med den människa som inte orkar bära ansvaret och riskerna som friheten skapar? Dessa är centrala frågor i Erich Fromms klassiska studie av det i väst så viktiga begreppet individ, och av de psykologiska aspekterna av frihet och auktoritarianism. Med avstamp i människans ursprungliga skilsmässa från naturen visar Fromm hur det moderna kapitalistiska samhället inte bara har frigjort individen utan också skapat en ångest och alienation som riskerar driva människor att söka efter trygghet och identitet i auktoritära system och idéer.<br/><i>Flykten från frihet</i> [<i>Escape from Freedom</i>, 1941] ger ett djupgående perspektiv på människans psykologiska behov och konflikter i ett samhälle präglat av individualism och konkurrens. I översättning av Tore Ekman och Alf Ahlberg. </p><p>ERICH FROMM [1900-1980], född i Frankfurt am Main, var en tysk-amerikansk socialpsykolog, psykoanalytiker, sociolog, humanistisk filosof och demokratisk socialist. Han studerade juridik, sociologi och psykoanalys vid olika universitet i Tyskland och var en av de ledande medlemmarna av Frankfurtskolan.</p>
-
Title:
Hälsopedagogik Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Innehåll Läroboken har en tydlig koppling till ämnesplanen och är indelad i fyra delar som utgör fyra perspektiv på hälsa: Om hälsa, Din hälsa, Vår hälsa och Allas hälsa. Varje del består av ett antal kapitel. Tanken är att v...
Hälsopedagogik Nivå 1 Bok
<h3>Innehåll</h3> <p>Läroboken har en tydlig koppling till ämnesplanen och är indelad i fyra delar som utgör fyra perspektiv på hälsa: Om hälsa, Din hälsa, Vår hälsa och Allas hälsa. Varje del består av ett antal kapitel. Tanken är att varje del ska skapa en helhet och att delarna tillsammans ska skapa ett större sammanhang för eleven. De fyra delarna bygger på varandra och skapar en progression. I varje kapitel finns en intresseväckande inledning där målen med kapitlet presenteras. Kapitlet inleds också med reflektionsfrågor. Varje kapitel innehåller många faktafrågor, reflektionsfrågor och uppdrag. I varje kapitel finns också en längre fallbeskrivning och en fördjupning vilka underlättar förståelsen och tydliggör kopplingen mellan teori och praktik.</p> <h3>Lärarhandledning</h3> <p>Till läroboken finns en tryckt lärarhandledning. Lärarhandledningen innehåller facit, instruktioner, kopieringsunderlag, test och prov.</p> <h3>Qr-kod i bok</h3> <p>På upptaktssidorna till varje kapitel finns en qr-kod som leder eleven direkt till en kapitelfilm. Filmen ger eleven en förförståelse för vad kapitlet ska komma att handla om. Nya ord presenteras tillsammans med bild vilket ger eleven ett viktigt visuellt stöd.</p> <p></p>
-
Title:
Pedagogik Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Pedagogik Nivå 1 [Bok / Häftad]
Pedagogik Nivå 1 Bok
Pedagogik Nivå 1 [Bok / Häftad]
-
Title:
Pedagogik Nivå 2
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Pedagogik Nivå 2 [Bok / Häftad]
Pedagogik Nivå 2 Bok
Pedagogik Nivå 2 [Bok / Häftad]
-
Title:
Specialpedagogik Nivå 1
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Specialpedagogik Nivå 1 [Bok / Häftad]
Specialpedagogik Nivå 1 Bok
Specialpedagogik Nivå 1 [Bok / Häftad]
-
Title:
Undervisningsutmaningar 7-9 - - Som En Guldgruva För Lärardriven Didaktisk Skolutveckling
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Vad är svårt att få våra elever att lära sig? Varför? Hur kan vår undervisning utvecklas för att möta utmaningarna? Med vardagliga undervisningsutmaningar som grund för det kollegiala utvecklingsarbetet finns stor potential att stärka den g...
<p>Vad är svårt att få våra elever att lära sig? Varför? Hur kan vår undervisning utvecklas för att möta utmaningarna?</p> <p>Med vardagliga undervisningsutmaningar som grund för det kollegiala utvecklingsarbetet finns stor potential att stärka den gemensamma kunskapsbasen i ett meningsfullt systematiskt kvalitetsarbete.</p> <p>Författarna erbjuder här tänkesätt, konkreta redskap och en stegvis arbetsgång för att systematiskt ringa in och ta sig an de ämnesdidaktiska undervisningsutmaningar som uppstår i klassrummen. I boken lyfts vikten av att lärare tillsammans identifierar de ämnesdidaktiska utmaningarna och utifrån dessa finner vägar att vässa undervisningen. Det handlar om att ta avstamp i befintlig kunskap och erfarenhet i ett utvecklingsarbete som både kan dra nytta av och utgöra utgångspunkt för ny ämnesdidaktisk forskning.</p> <p><em>Undervisningsutmaningar 7–9</em> vänder sig till praktiserande eller studerande lärare och rektorer i 7–9 som vill anlägga ett granskande förhållningssätt till den egna praktiken. Den kan med fördel användas av en hel skola för att främja det gemensamma arbetet för en skolutveckling som gör skillnad.</p> <h3>Sagt om boken:</h3> <p>”Upptäck kraften i att omvandla undervisningsutmaningar till en guldgruva för utveckling! I den här boken får vi både praktisk vägledning i att identifiera utmaningar som kan leda till utveckling, och en tydlig arbetsgång för att ta oss an dem. Genom att dela kunskap och arbeta tillsammans med våra utmaningar växer vi, och den här boken ger ett utmärkt stöd i det arbetet.”<br/><strong>Per Kornhall, författare och lärare</strong></p> <p>”Boken bygger på en lika enkel som genial idé: att identifiera undervisningsutmaningar som nycklar till skolutveckling. Genom att kartlägga undervisningen, ge verktyg för gemensam analys och utveckling kan undervisningen förbättras. Kort och gott blir boken till en verklig resurs för skolledare och lärare som vill stärka sitt kollegiala utvecklingsarbete och därmed fördjupa kvalitetsarbetet.”<br/><strong>Maria Andrée, professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskapliga ämnen och vetenskaplig ledare för Stockholm Teaching & Learning Studies</strong></p> <p>”Äntligen finns ett beforskat och väl utprövat redskap för att utveckla undervisningen! Att systematiskt identifiera utmaningar ökar möjligheterna att finna lösningar och kommunicera resultat. Sådan lärardriven didaktisk utveckling ger upphov till ny forskning och bidrar till att stärka lärarprofessionens kunskapsbas!”<br/><strong>Elisabet Nihlfors, professor em. Delansvarig för utvecklingen av ULF (www.ulfavtal.se)</strong></p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt