Svenska
Mest sålda
-
Title:
Förskolegänget Vi Byter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Böckerna bygger på fem demokratibegrepp som är användbara i samspelet mellan barnen. I vardagsnära konfliktsituationer får ni lära känna strategierna som en ingång till att använda dem i ert värdegrundsarbete. Frågor riktade till l&aum...
Förskolegänget Vi Byter Bok
<p>Böckerna bygger på fem demokratibegrepp som är användbara i samspelet mellan barnen. I vardagsnära konfliktsituationer får ni lära känna strategierna som en ingång till att använda dem i ert värdegrundsarbete.</p> <p>Frågor riktade till läsaren bjuder in till dialogisk läsning och vidare samtal både under och efter läsningen. Tecken som stöd finns med för att stötta kommunikationen.</p> <h3>Samlingsbox</h3> <p>Titlar i boxen:</p> <ul> <li>Vi säger stopp!</li> <li>Vi byter!</li> <li>Vi gör det tillsammans!</li> <li>Vi väntar!</li> <li>Vi lånar den en stund!</li> <li>Handledning – strategier som stärker barns samspel</li> </ul> <p></p> <h3>Vi säger stopp!</h3> <p>Alla i Förskolegänget har roligt. Men så drar Fia Rami i armen. ”Aj! Vill inte,” säger Rami och slår Fia. Ojdå, hur ska dom lösa det här?</p> <h3>Vi byter!</h3> <p>Kiko leker med traktorn. Lo vill också leka med traktorn. Han tar den från Kiko. Då skriker hon allt vad hon kan. Ojdå, hur ska dom lösa det här?</p> <h3>Vi gör det tillsammans!</h3> <p>Ted, Rami och Maja hittar en stor gren. Alla vill leka med den. ”Min,” säger Maja. ”Jag såg den först,”, säger Ted. Rami vill också ha grenen. Ojdå, hur ska dom lösa det här?</p> <h3>Vi väntar!</h3> <p>Idag ska Förskolegänget plantera. Många barn vill vattna. ”Kan jag få vattenkannan nu?” frågar Fia. ”Nej, den är upptagen,” svarar Lo. ”Jag vill också ha vattenkannan!” säger Kiko. Ojdå, hur ska dom lösa det här?</p> <h3>Vi lånar den en stund!</h3> <p>Maja har fått låna skottkärran av Ted. Nu vill Ted ha tillbaka den. ”Men nu har jag den,” säger Maja. Ojdå, hur ska dom lösa det här?</p> <p></p>
-
Title:
Grundskolan 50 År - Från Folkskola Till Folkets Skola
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
GRUNDSKOLAN klubbades 1962 i Sveriges Riksdag efter år av diskussioner och ett helt decennium av försöksverksamhet. 50 år senare är grundskolan självklar. Allas rätt till nio års grundutbildning har medfört en allmän kunskapshöjning och att grundläggande utbildningsklyftor jämnats ut under ett halv...
GRUNDSKOLAN klubbades 1962 i Sveriges Riksdag efter år av diskussioner och ett helt decennium av försöksverksamhet. 50 år senare är grundskolan självklar. Allas rätt till nio års grundutbildning har medfört en allmän kunskapshöjning och att grundläggande utbildningsklyftor jämnats ut under ett halvt sekel. Trots skavanker, utredande och ständiga förändringar har grundskolan naturligtvis lyft Sverige. Men parallellt med grundskolan har världen förändrats. Kunde borde lyftet för Sverige och svenskarna ha varit så mycket större? Håller dagens grundskola måttet? Vilka orosmoln finns inför framtiden? Hur kommer det sig att Sverige halkar efter jämfört med andra länder? Kan vi fortfarande hävda oss med kunskaper? Ska vi konkurrera internationellt med kunskap? Är vår grundskola likvärdig? Kan skolan ge alla lika bra utbildning och har den plats för alla? Vilka behov måste framtidens grundskola klara? Hur ser framtidens grundskola ut? Det är några frågor som diskuteras i denna framåtsyftande antologi. De flesta av bokens skribenter fokuserar på ena eller andra sättet på det ökande behovet av kunskap och elevernas nya förutsättningar och möjligheter. Denna tydliga fokusering kan uppfattas som ett trendbrott i debatten, men naturligtvis också som ett definierat behov. Lärarnas Riksförbund (LR) har tagit initiativ till antologin i syfte att uppmärksamma att vår gemensamma grundskola faktiskt fyller 50 år, men framför allt för att förbundet anser att grundskolan behöver diskuteras och utvecklas. Bokens redaktör är författaren Christer Isaksson, som på nära håll länge följt utvecklingen inom svensk skola. Författare är: Birgitta Andersson, Mikael Damberg, Trevor Dolan, Lotta Edholm, Metta Fjelkner, Gustav Fridolin, Lennart Grossin, Lena Hjelm-Wallén, Christer Isaksson, Larz Johansson, Dag Jonsson, Tobias Krantz, Hans Albin Larsson, Johan Ohlsson, Margareta Pålsson, Bo Sundblad, Karl-Petter Thorwaldsson, Per Thullberg och Gunnar Wetterberg.
-
Title:
Student I Stockholm 1896-1996
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Boken är Stockolms Studentkårers Centralorganisations minnesskrift inför föreningens 100-årsjubileum och beskriver SSCO:s utveckling under dessa år; Från festarrangör till att driva en verksamhet omfattande såväl studenternas bostadssociala situation som hälsofrågor och andra gemensamma intressen.
Student I Stockholm 1896-1996 Bok
Boken är Stockolms Studentkårers Centralorganisations minnesskrift inför föreningens 100-årsjubileum och beskriver SSCO:s utveckling under dessa år; Från festarrangör till att driva en verksamhet omfattande såväl studenternas bostadssociala situation som hälsofrågor och andra gemensamma intressen.
-
Title:
Estetisk Pedagogik Och Lärande - Processer I Bildskapandet, Delaktighet Och
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Estetisk Pedagogik Och Lärande - Processer I Bildskapandet, Delaktighet Och [Bok / Inbunden]
Estetisk Pedagogik Och Lärande - Processer I Bildskapandet, Delaktighet Och Bok
Estetisk Pedagogik Och Lärande - Processer I Bildskapandet, Delaktighet Och [Bok / Inbunden]
-
Title:
Tv Som Undervisningsteknologi - Exemplet Linköpings Tekniska Högskola
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
De nya tekniska och medicinska fakulteterna i Linköping invigdes med pompa och ståt 1969 med förevisning av den nya teknik som skulle revolutionera undervisningen: tv. Kvar finns nu bara tomma hållare för tv-skärmarna och en replokal för akademiska kören med hydrauliskt golv -- den gamla tv-studion...
Tv Som Undervisningsteknologi - Exemplet Linköpings Tekniska Högskola Bok
De nya tekniska och medicinska fakulteterna i Linköping invigdes med pompa och ståt 1969 med förevisning av den nya teknik som skulle revolutionera undervisningen: tv. Kvar finns nu bara tomma hållare för tv-skärmarna och en replokal för akademiska kören med hydrauliskt golv -- den gamla tv-studion. Den här boken försöker förklara varför tv-undervisningen i Linköping har varit en frustrerande upplevelse för såväl UR som högskolan. För att förstå det snabba förloppet från planering till avveckling måste vi ta hänsyn till såväl strukturella förhållanden som olika aktörers intressen och agerande. Olika aktörer hade olika tolkningar av hur tv skulle användas i undervisningen och det innebar att den första tolkningen, att tv var ett föreläsningsmedium, ersattes av tolkningen att tv var ett medium för undervisningsteknologi och till sist tolkningen att tv var ett pedagogiskt hjälpmedel som andra. Lennart Sturesson skildrar planeringen, införandet och de förändrade tolkningarna av tv-undervisningen i Linköping och tar avstamp i tidsandan i slutet av 1960-talet.
-
Title:
Den Moderna Barndomen Och Barns Vardagsliv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
I denna bok behandlas frågor om vad förskolans uppdrag innebär och hur synen på omsorg och bilden av barnet har förändrats, samt hur barndomsforskningen förhåller sig till frågor om barns kompetens och barns beroende. Förskolan diskuteras som en plats för barn, men där också barnen skapar egna plat...
Den Moderna Barndomen Och Barns Vardagsliv Bok
I denna bok behandlas frågor om vad förskolans uppdrag innebär och hur synen på omsorg och bilden av barnet har förändrats, samt hur barndomsforskningen förhåller sig till frågor om barns kompetens och barns beroende. Förskolan diskuteras som en plats för barn, men där också barnen skapar egna platser. Ann-Marie Markström, Maria Simonsson och Eva Änggård har i sina avhandlingar studerat hur barn använder sig av förskolan och de bidrar med varsitt kapitel i boken.
Utvalt - Svenska
Förskolegänget Vi Byter
Böckerna bygger på fem demokratibegrepp som är användbara i samspelet mellan barnen. I vardagsnära konfliktsituationer får ni lära känna strategierna som en ...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt