Svenska
Mest sålda
-
Title:
Boken Om Bildjournalen -sveriges Största Ungdomstidning 1954-1969
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Boken Om Bildjournalen -sveriges Största Ungdomstidning 1954-1969 [Bok / Inbunden]
Boken Om Bildjournalen -sveriges Största Ungdomstidning 1954-1969 Bok
Boken Om Bildjournalen -sveriges Största Ungdomstidning 1954-1969 [Bok / Inbunden]
-
Title:
Reklam - Strategiskt Och Kreativt
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, di...
Reklam - Strategiskt Och Kreativt Bok
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil m.m. Boken riktar sig till beställare av reklam, de som strategiskt planerar, verbaliserar och visualiserar reklambudskapet, till studenter vid universitet, högskolor, reklam- och designskolor. Till alla konsumenter som älskar och hatar reklam! Bo Bergström är författare, utbildare, föreläsare och creative director. Han har arbetat på flera av de främsta reklambyråerna, har belönats med åtskilliga priser. Han har skrivit en rad böcker, varav åtminstone ett par har blivit klassiker: Bild & Budskap och Effektiv visuell kommunikation.
-
Title:
Medielandskap & Mediekultur
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
I dagens senmoderna samhällen är vi genomsyrade av medier - på arbetet, i skolan och på fritiden - och det påverkar oss i princip all vår vakna tid. Medielandskap & mediekultur ger oss en introduktion till det vetenskapliga studiet av mediernas roll i kultur och samhälle och tar upp en rad vikt...
<p>I dagens senmoderna samhällen är vi genomsyrade av medier - på arbetet, i skolan och på fritiden - och det påverkar oss i princip all vår vakna tid. Medielandskap & mediekultur ger oss en introduktion till det vetenskapliga studiet av mediernas roll i kultur och samhälle och tar upp en rad viktiga frågor.</p> <p>I boken diskuteras frågor som:</p> <ul> <li>Hur inverkar olika medier på oss som medborgare och kulturkonsumenter?</li> <li>Vad betyder det att vi ständigt är uppkopplade mot olika kommunikationsnätverk?</li> <li>Hur formas vi som individer i relation till de till synes oändliga utbud av information, nyheter och underhållning som medierna erbjuder?</li> <li>Hur kan appar och sociala nätverksmedier fungera som kommunikativa resurser i våra vardagsliv?</li> <li>Vad innebär den ökade betydelsen av data för politik, ekonomi och sociala relationer?</li> <li>Hur kan vi analysera mediernas alltmer komplexa och sofistikerade texter?</li> <li>Vilka analytiska modeller kan vi använda oss av för att förstå dessa frågor?</li> </ul> <p>Boken lämpar sig väl för grundkurser i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och liknande ämnen, men kan även användas på andra humanistiska och samhällsvetenskapliga kurser. Den andra, reviderade upplagan har genomgått en allmän översyn och uppdatering av begrepp och modeller. </p> <p>Nya resonemang och diskussioner har adderats kring:</p> <ul> <li>ökade globala maktstrukturer kopplade till europeiska, amerikanska och kinesiska plattformsföretag</li> <li>medier, postkolonialism och kosmopolitism</li> <li>förändrad konsumtion av nyheter online</li> <li>den ökade medialiseringen och datafieringen av vardagslivet</li> <li>det ökade behovet av medielitteracitet och mediekunnighet.</li> </ul> <p>Sagt om boken<br/>"Det är dock inte enbart studenter som kan ha glädje och nytta av den, tvärtom torde boken vara både intressant och läsbar för en bred allmänhet. I dag är de flesta av oss genomsyrade av medier och behöver därför verktyg för att förstå vad denna nya mediala situation betyder för hur vi uppfattar oss själva och omvärlden - och inte minst hur vårt agerande påverkas. Sådana verktyg ger den här boken genom att på ett begripligt, men ändå gediget sätt diskutera olika perspektiv på vad medierna gör med oss och vad vi gör med dem. Här finns avsnitt om mediernas makt och ideologiproduktion, men också om hur vi som konsumenter använder dem för att skapa identitet och mening i våra liv. Dessutom ger den historiska genomgången djupare förståelse för medieteknikernas kognitiva betydelser". David Björklund, lektör, BTJ-häftet nr 7, 2017.</p> <p>Om författarna<br/>Stina Bengtsson, Göran Bolin, Michael Forsman, Sofia Johansson och Per Ståhlberg är lärare och forskare i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola. Peter Jakobsson är verksam i samma ämne vid Uppsala universitet.</p>
-
Title:
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Tolfte och senaste upplaganEn värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella ko...
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur Bok
<p><i>Tolfte och senaste upplagan</i></p><p>En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, <i>Effektiv visuell kommunikation</i>, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och studenterna väg in i den. Oavsett om branscherna är nyhetsförmedling, reklam eller information.</p><p>Men boken tydliggör även effekten av de kommunikativa satsningarna. Ofta blir artikeln läst och affischen styr rakt in i hjärtat - men inte alltid. Vad avgör? Femton kapitel förklarar detta med hjälp av teori, tillämpning, exempel och framför allt inspiration.</p><p>Författare är Bo Bergström, föreläsare, utbildare och creative director. Han har skrivit elva böcker om olika aspekter på visuell kommunikation. En av dem är utgiven på engelska samt översatt till nio andra språk världen över. Hans samlade bokutgivning uppgår till drygt 225 000 exemplar. Bergström har lång erfarenhet från utbildningar vid universitet och högskolor samt vid olika skolor specialinriktade på visuell kommunikation. Han är rikt prisbelönt, bland annat Guldäggsvinnare. Han är fil kand i konst, litteratur, pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademin samt juryledamot i Svenska Designpriset.</p><p>---------------------------------</p><p>Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson</p><p>"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt</p><p>"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia</p><p>Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist</p><p>"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström</p><p>"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström</p>
-
Title:
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå...
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik Bok
<p>Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå önskat resultat. Ibland går det bra, men i de flesta fall blir utgången långt ifrån den önskade eller bästa möjliga.</p> <p>Rätt tillämpade kan verktygen i den här boken betydligt öka din framgångskvot. Den ger dig kunskap om de vanligaste fallgroparna och fula knepen i förhandlingssituationer samt effektiva verktyg och tips för att motverka dem. </p> <p>Boken tar upp både winwin-metodik och hård förhandling, och steg för steg får du hjälp med att utveckla din egen personliga förhandlingsteknik.</p> <p>Förhandlingsbart bygger dels på författarnas fleråriga praktiska erfarenhet och forskning, dels på etablerade förhandlingsteorier och modeller. Den franska förlagan har sålt i över 25 000 ex och är översatt till 6 språk.</p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Alain Lempereur innehar Alan B. Slifkas professur i konfliktlösning vid Brandeis University,USA. Tidigare professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris där han bland annat startade upp förhandlingsforskningsinstitutet IRENE (Institute for Research and Education on Negotiation) och arbetade med fältstudier och projekt kring konfliktlösning och försoningsprocesser i Östafrika. Juris doktor (SJD), Harvard Law School.</p> <p>Aurélien Colson är Associate Professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris och där chef för IRENE som nu ansvarar för att utbilda högre befattningshavare vid Europeiska Kommissionen och vid franska utrikesdepartementet i förhandlingsteknik. Tidigare arbetade Aurélien som sakkunnig åt den franske premiärministern. Doktor i statsvetenskap, University of Kent, samt examina från Sciences Po och ESSEC i Paris.</p> <p>Erik Wetter är Assistant Professor och lärare i förhandlingsteknik vid Handelshögskolan i Stockholm samt flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare i förhandlingsfrågor av företag och offentliga organisationer. Erik är ordförande för SILF Negotiation Institute (SNI) samt kopplad till Försvarshögskolan och IRENE vid ESSEC i Paris. Ekonomie doktor och civilekonomexamen, Handelshögskolan i Stockholm.</p> <p><strong>Sagt om boken</strong><br/>"Att planera sin tid är en förutsättning för framgångsrika förhandlingar. Denna bok hjälper dig att göra saker i rätt ordning." - Dr. Jeanne Brett, Professor of Dispute Resolution and Organizations, Kellogg School of Management.</p> <p>"Även om du bara tillämpar 5 % av det som står i den här boken kommer dina kunder att uppfatta dig som mer tillmötesgående." - John Wong, Senior Partner, Boston Consulting Group.</p> <p>"En unik och välkommen handbok för förhandlare som på ett pedagogiskt sätt beskriver beprövade idéer och framgångsrika beteenden." - Pierre Debaty, Head of the Brussels Training Office, Europaparlamentet.</p>
-
Title:
Kommunikation
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Vilken roll spelar kommunikation i vår vardag? Hur blir man en god kommunikatör? Vad avslöjar vårt kroppsspråk? Dessa är några av de frågeställningar som tas upp i Kommunikation. Texten ger grunderna i ämnet och fungerar som utgångspunkt för praktisk träning i kommunikation. Utmärkande drag Exempel...
Kommunikation Bok
<p>Vilken roll spelar kommunikation i vår vardag? Hur blir man en god kommunikatör? Vad avslöjar vårt kroppsspråk? Dessa är några av de frågeställningar som tas upp i Kommunikation. Texten ger grunderna i ämnet och fungerar som utgångspunkt för praktisk träning i kommunikation.</p> <p>Utmärkande drag</p> <ul> <li>Exempel från verkligheten</li> <li>Aktuell forskning</li> <li>Fallbeskrivningar</li> <li>Praktiska övningar</li> </ul> <p>Överallt där människor möts uppstår kommunikation - öppna och dolda budskap, medvetet eller omedvetet. Ständigt sänder vi och tar emot signaler i form av ord, tonfall, blickar, gester, ljud och bilder. Varje tillfälle till kommunikation ger också en chans till personlig utveckling.</p> <p>Praktiska råd<br/>Kommunikation tar upp konsten att kunna lyssna, samtala och instruera. Både ord och kroppsspråk har betydelse. Läsaren får praktiska råd om hur man kan presentera och förmedla ett budskap oavsett om det rör sig om en anställningsintervju, ett möte eller en redovisning. Boken beskriver hur man kan hantera vardagskonflikter och vad man bör tänka på vid kommunikation i grupp. Andra områden som tas upp är kommunikation över åldrar och kön samt över kulturella och sociala gränser. Kommunikation poängterar också vikten av att vara informationskritisk.</p> <p>Fakta, forskning, verklighet<br/>Faktatexterna varvas med aktuella forskningsresultat och exempel från verkligheten.</p> <p>Tillämpningsövningar<br/>Förmågan att kommunicera utvecklas bäst genom tillämpningsövningar och därför varvas faktatext med praktikfall, rollspel, uppdrag och övningar med pedagogiska hjälpmedel. En del av uppgifterna finns insprängda i texten men majoriteten finns i slutet på kapitlen.</p> <p>Om författarna<br/>Matts Dahlkwist är gymnasielärare, lärarutbildare och lärarfortbildare i psykologi, pedagogik och samhällsorienterade ämnen.</p>
-
Title:
Det Svenska Medielandskapet - Kampen Om Opinionsbildningen Och Journalistiken
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
I Det svenska medielandskapet redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden. Medier och sociala nätverk är centrala för vår orientering i samhället. Men för att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt...
Det Svenska Medielandskapet - Kampen Om Opinionsbildningen Och Journalistiken Bok
<p>I <em>Det svenska medielandskapet</em> redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden.</p> <p>Medier och sociala nätverk är centrala för vår orientering i samhället. Men för att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt för oss att känna till villkoren för deras verksamhet, från teknisk utveckling, ekonomiska förhållanden och politiska ställningstaganden till publikens intresse.</p> <p>Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapets förändring. Under många år var huvudtiteln <em>Massmedier</em>, men när Liber 2018 tog över utgivningen ändrades huvudtiteln till <em>Det svenska medielandskapet</em>. </p> <p>Digitaliseringen genomsyrar hela samhället i dag, och det har också fått gälla för den här boken. Strukturen är därför omgjord, jämfört med tidigare upplagor. Boken inleds med medielogik i relation till plattformslogik. De traditionella nyhetsmedierna - press, radio och tv - är fortfarande centrala, men även de måste i dag förhålla sig till plattformslogiken. </p> <p>Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.</p> <p><strong>Om författarna</strong> </p> <p><strong>Ingela Wadbring</strong>, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet. <strong>Michael Karlsson</strong>, f. 1970, är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Karlstads universitet</p>
Utvalt - Svenska
Det Svenska Medielandskapet - Kampen Om Opinionsbildningen Och Journalistiken
I Det svenska medielandskapet redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden. Medier och sociala nätverk är centrala för vår oriente...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt