Svenska
Mest sålda
-
Title:
Våga Veckla Ut Dig - Och Frigör Din Omedvetna Potential
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Christer Olsson är fiskarsonen som blivit en av våra mest populära föredragshållare. Med hjälp av sunt förnuft sätter han fokus på det svåra och det lätta i vardagens samspel mellan människor - på jobbet och hemma. Här blandar han sina mest populära tankespår genom åren med helt nya tankar om AI, k...
Våga Veckla Ut Dig - Och Frigör Din Omedvetna Potential Bok
<p>Christer Olsson är fiskarsonen som blivit en av våra mest populära föredragshållare. Med hjälp av sunt förnuft sätter han fokus på det svåra och det lätta i vardagens samspel mellan människor - på jobbet och hemma. Här blandar han sina mest populära tankespår genom åren med helt nya tankar om AI, klimatkrisen, hållbarhet, ledarskap och post corona-tillvaron. Det är ett slags greatest hits, i ny tappning.</p> <p>Han manar till eftertanke, inspirerar till utveckling och inger hopp om att det aldrig är för sent för någon av oss att lära nytt. Råden är lika användbara för chefer och medansvariga på arbetsplatsen som för alla människor var vi än befinner oss i livet.</p> <p>Om författaren<br/>Christer Olsson är sedan nästan 30 år en av Nordens mest bokade föreläsare och han är coach till några av de mest erfarna ledarna. Han blev utsedd till Årets talare 2019.</p>
-
Title:
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren ...
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv Bok
<p>Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.</p><p>Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.<br/></p><p><i>I kundens skor</i> ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare </p><p><b>Klas Hallberg</b> är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.</p><p><b>Per Kristensson</b> är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.<br/></p><p><i>Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut.</i> <b>Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna </b></p><p><i>Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. </i><b>Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige</b> </p><p><i>Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! </i><b>Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans </b></p><p><i>Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål.</i> <b>Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland </b></p><p><i>Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra.</i> <b>Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun </b></p>
-
Title:
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin ...
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation Bok
<p>Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. </p> <p>Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin utveckling. Genom att skapa hållbara resultat över tid ökar hela organisationens engagemang och fler människor får möjlighet att öka sitt välmående och sin prestation.</p> <p>Här finns verktyg och praktiska lösningar serverade på ett lättsamt och motiverande sätt. Oavsett om du är chef, medarbetare, jobbar ute på fältet, klurar på företagets strategier, kodar mjukvara, vältrar dig i excel-filer, sitter på kontoret, står i kassan, experimenterar i labbet eller håller koll på lagret.</p> <p>Du får konkreta tips på hur du och dina arbetskamrater tillsammans skapar en arbetsplats som genomsyras av engagemang, arbetsglädje och välmående.</p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Niklas Delmar har lång erfarenhet av kraften i ett ansvarstagande medarbetarskap och ledarskap. Johan Book har arbetat med ledarutveckling, teamutveckling och förändringsledning i många år. Emma Egnell är kommunikationsexpert med fokus på medarbetarkommunikation. </p> <p>Med många års erfarenhet i bagaget startade författarna organisationen Hej Engagemang där de arbetar rådgivande med att skapa engagemang och välmående för medarbetare på företag och organisationer. Ett mer engagerat och välmående Sverige helt enkelt!</p>
-
Title:
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafte...
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump Bok
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafterna för att vinna desamma. I den här boken beskriver han med många exempel på framgångsrika entreprenörer motiv, metoder och möjligheter som leder till att lyckas. Mission Possible.
-
Title:
Boosta Intraprenörskap - Utveckla Kreativa Medarbetare
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Hur kan verksamheter öka sin innovationsförmåga och därmed maxa sin konkurrenskraft? Innovationsförmågan på ett företag bestäms av de anställda. Det är dags att upptäcka intraprenören! I Boosta intraprenörskap får du ta del av både forskning och praktiska erfarenheter från ledare och organisationer...
Boosta Intraprenörskap - Utveckla Kreativa Medarbetare Bok
Hur kan verksamheter öka sin innovationsförmåga och därmed maxa sin konkurrenskraft? Innovationsförmågan på ett företag bestäms av de anställda. Det är dags att upptäcka intraprenören! I Boosta intraprenörskap får du ta del av både forskning och praktiska erfarenheter från ledare och organisationer. Efter att ha läst boken kommer du bland annat att: Veta vad intraprenörskap är, och varför din verksamhet bör ägna sig åt det. Förstå intraprenörens drivkrafter, arbetssätt, agerande och personliga egenskaper - intraprenörens DNA. Förstå det ledarskap som boostar intraprenörskap. Boken vänder sig till ledare, HR och medarbetare som vill utveckla sin egna och verksamhetens intraprenöriella förmåga. Charlotte Haegermark är den tidigare motorsportföraren som gick från marknadsföring och employer branding till att bli förändringsledare, teamledare och intraprenör. Med erfarenheter från Porsche, Tesla, Red Bull och försvars- och säkerhetsföretaget Saab delar hon nu med sig av sina innovations- och ledarskapskunskaper med stor passion och energi. Charlotte har fått flera utmärkelser för sitt arbete, och bland annat blivit nominerad till "Årets innovativa ledare 2020" (Chef), "Framtidens kvinnliga ledare 2020" (Ledarna) samt till Forbes talanglista "30 under 30 list 2017".
-
Title:
Komplexitet - Enklare Navigerat, Bättre Hanterat - Så Driver Du Utveckling I Komplexa System
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
När saker blir komplexa känns det ofta som att ha landat i en helt ny värld utan tillgång till en karta. Den här boken riktar sig till dig som dels behöver förstå vad komplexitet är och veta hur du agerar på bästa sätt när uppgifterna är just: komplexa. Klara Palmberg Broryd, teknologie doktor i ko...
Komplexitet - Enklare Navigerat, Bättre Hanterat - Så Driver Du Utveckling I Komplexa System Bok
När saker blir komplexa känns det ofta som att ha landat i en helt ny värld utan tillgång till en karta. Den här boken riktar sig till dig som dels behöver förstå vad komplexitet är och veta hur du agerar på bästa sätt när uppgifterna är just: komplexa. Klara Palmberg Broryd, teknologie doktor i komplexitet, vet hur att göra det enklare och vad vi behöver göra för att hantera komplexitet bättre.
-
Title:
Projektledning Från Grunden
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Projektledning från grunden är en bok för dig som ska leda eller vara med i ditt första projekt. Den är främst tänkt som kurslitteratur på grundläggande kurser i projektledning och projektkunskap inom yrkesutbildningar, men passar också bra för öppna kurser på utbildningsföretag. Även du som har va...
Projektledning Från Grunden Bok
<p>Projektledning från grunden är en bok för dig som ska leda eller vara med i ditt första projekt. Den är främst tänkt som kurslitteratur på grundläggande kurser i projektledning och projektkunskap inom yrkesutbildningar, men passar också bra för öppna kurser på utbildningsföretag.</p> <p>Även du som har varit med i ett par projekt och vill komplettera din praktiska erfarenhet med teori har stor behållning av boken. Projektledning från grunden är fylld med exempel från verkliga projekt, övningar att träna på och mallar som du kan använda i dina egna projekt. Den passar även bra för dig som har varit med i några projekt och som vill komplettera dina praktiska erfarenheter med teori inom klassisk projektledning och agila metoder.</p> <p>Den nya upplagan är uppdaterad med aktuella exempel och fler övningar. Boken innehåller dessutom qr-koder till digitala övningar som går att nå direkt med mobilen.</p> <p>Författare:<br/>Bo Tonnquist är en ofta anlitad föreläsare och konsult inom projektledning och agila metoder. Han har flera års erfarenhet från operativt arbete och rådgivare inom olika företag och organisationer, även internationellt.</p> <p>Bo Tonnquist har författat flera böcker inom projektledning och tilldelades 2022 hederspris av Svenskt Projektforum för sitt enträgna arbete med att skriva enkelt och lättfattligt om hur det är att vara projektledare.</p>
Utvalt - Svenska
Arbeta Jämställt
Enligt en rapport från World Economic Forum är det minst tvåhundra år kvar tills vi kan uppnå en jämställd värld.T-V-Å-H-U-N-D-R-A!Jag vet inte vad du tycker, men enligt mig och många andra är det på...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt