Svenska
Mest sålda
-
Title:
Marknadsföring - Modeller Och Principer, Upplaga 6
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets soc...
Marknadsföring - Modeller Och Principer, Upplaga 6 Bok
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Boken har en tillhörande övningsbok, Marknadsföring - modeller och principer. Övning, fördjupning och reflektion. Den sjätte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit ytterligare material om hållbarhet och digital marknadsföring.
-
Title:
Skriva För Att Övertyga
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Den nya upplagan av Skriva för att övertyga innehåller många nya och aktuella exempel. Alla checklistor är uppdaterade, och det har tillkommit en mall och ett avsnitt om hur du tar fram en kommunikationsplan. Dessutom har den nya upplagan ett större fokus på kommunikation i digitala kanaler och soc...
Skriva För Att Övertyga Bok
Den nya upplagan av Skriva för att övertyga innehåller många nya och aktuella exempel. Alla checklistor är uppdaterade, och det har tillkommit en mall och ett avsnitt om hur du tar fram en kommunikationsplan. Dessutom har den nya upplagan ett större fokus på kommunikation i digitala kanaler och sociala medier. Skriva för att övertyga visar på ett tydligt och pedagogiskt sätt hur man skriver texter som kunder och andra intressenter enkelt kan ta till sig. Detta är en uppgift som idag berör allt fler yrkesverksamma, inte minst genom all internetbaserad information som företag och organisationer producerar. Boken innehåller cirka 130 verkliga textexempel från olika typer av företag, myndigheter och intresseorganisationer. Exemplen visar hur olika verksamheter hanterar säljbrev, webbtexter, annonser, reklam eller policydokument, allt i syfte att övertyga läsaren att vilja gå vidare, ta reda på mer, ta nästa steg. Skriva för att övertyga riktar sig till dig som arbetar på en marknads-, informations- eller säljavdelning, reklam- eller kommunikationsbyrå, men i lika hög grad till alla andra som i arbetet skriver för att informera, argumentera eller sälja. Författaren Mikael Rosén, är skribent, kommunikationsstrateg och föreläsare och har även varit chef på olika kommunikationsbyråer.
-
Title:
Csr And Sustainable Business, Upplaga 2
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been moving quickly, both in politics an...
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been moving quickly, both in politics and in business. Phenomena, like social entrepreneurism, sustainable business strategies and new financial models relating to sustainability, have grown stronger. This book gives an overview of the most important concepts and theories, as well as offering a depth of historical perspectives and connections to business ethics. Theoretical aspects are combined with examples from a large number of companies and organizations. The text is divided into three parts. The first part provides an overview of the topic, its history and growth. The second part covers practices at companies and business operations. In the third part, the focus is on control and strategies for responsible, sustainable business. This first edition in English features some of the most influential experts in the field. The original Swedish edition published in 2012 has been used extensively in leading universities and management training courses in both Sweden and Finland for years.
-
Title:
Personlig Försäljning 1 Fakta Och Uppgifter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter är ett nyutvecklat läromedel framför allt ämnat för kursen med samma namn på Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet innehåller både fakta och uppgifter och är uppdaterat utifrån innehållet i den nya kursplanen från 2022. Personlig försäljning 1 ä...
Personlig Försäljning 1 Fakta Och Uppgifter Bok
<p>Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter är ett nyutvecklat läromedel framför allt ämnat för kursen med samma namn på Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet innehåller både fakta och uppgifter och är uppdaterat utifrån innehållet i den nya kursplanen från 2022. </p> <p>Personlig försäljning 1 är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok som består av 14 kapitel samt ett större projekt. I varje kapitel återfinns flera intressanta och aktuella exempel- och fördjupningsrutor samt många bilder och illustrationer. Centrala begrepp är markerade och förklaras i marginalen. I slutet av varje kapitel finns en sammanfattning, och därefter tar uppgifterna vid. Dessa är sorterade efter både vilken förmåga som uppgiften tränar samt bedömd svårighetsgrad.<br/>Uppgifterna delas in i följande kategorier:</p> <ul> <li>Repetera</li> <li>Träna</li> <li>Fördjupa (inom denna kategori återfinns exempelvis apl-uppdrag samt andra fält- och gruppuppgifter)</li> </ul> <p>Personlig försäljning 1 består av följande 14 kapitel:</p> <ol> <li>Säljare, bra på att snacka eller en god lyssnare?</li> <li>Lär känna dina kunder</li> <li>Planera ditt säljarbete</li> <li>Vad är det du säljer?</li> <li>Hur tjänar du pengarna?</li> <li>Dags att träffa kunden</li> <li>Etablera kontakt med kunden</li> <li>Gör en kundanalys</li> <li>Skapa ett utbyte</li> <li>Sälja i praktiken</li> <li>Presentationsteknik, att sälja till många</li> <li>Följa upp försäljningen</li> <li>Håll dig till lagarna</li> <li>Utvärdera säljarbetet</li> </ol> <p>I slutet av läromedlet återfinns ett sammanfattande projekt samt ett kortfacit till räkneuppgifterna i kapitel 5 och 14.</p>
-
Title:
Empati Är En God Affär - Att Bygga Hållbart Värde För Alla Parter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
EMPATI ÄR EN STRATEGISK FRÅGA SOM BYGGER HÅLLBART VÄRDE Empati är ett område som växer starkt inom beteendeekonomi och management. Empati är en viktig särskiljande konkurrensfaktor, speciellt när alltmer automatiseras. Framförallt är empati avgörande för om kunderna väljer eller väljer bort ditt fö...
Empati Är En God Affär - Att Bygga Hållbart Värde För Alla Parter Bok
EMPATI ÄR EN STRATEGISK FRÅGA SOM BYGGER HÅLLBART VÄRDE<br/><br/>Empati är ett område som växer starkt inom beteendeekonomi och management. Empati är en viktig särskiljande konkurrensfaktor, speciellt när alltmer automatiseras. Framförallt är empati avgörande för om kunderna väljer eller väljer bort ditt företag. Därför har empati stor påverkan på ditt företags tillväxt och lönsamhet.<br/><br/>Boken Empati är god affär är framtagen för alla som arbetar med affärer, kundkontakter och människor i sitt arbete. Den främsta målgruppen för boken är företagsledningar. Det är där arbetet börjar. Därför ligger fokus främst på att, genom forskning, insikter, arbetsmetoder, modeller, exempel och tips, beskriva och belysa empati som ett strategiskt utvecklingsområde som bygger värde för ditt företag.<br/><br/>Tanken med boken är att ge dig ett informativt, insiktsfullt och inspirerande verktyg och referensverk som samtidigt känns lustfyllt och lätt att dela med sig i organisationen.
-
Title:
Personaladministration - I Praktiken Faktabok
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Personaladministration - i praktiken är ett grundläggande läromedelspaket inom HR-området som tar sin utgångspunkt i hur personalarbete bedrivs i företag och organisationer. Läromedlet är anpassat till kursen personaladministration i gymnasieskolan och komvux, och kan också användas på KY-utbildnin...
Personaladministration - I Praktiken Faktabok Bok
<p>Personaladministration - i praktiken är ett grundläggande läromedelspaket inom HR-området som tar sin utgångspunkt i hur personalarbete bedrivs i företag och organisationer. Läromedlet är anpassat till kursen personaladministration i gymnasieskolan och komvux, och kan också användas på KY-utbildningar, företagsutbildningar och andra grundläggande utbildningar inom PA-området.</p> <p><strong>Utmärkande drag</strong></p> <ul> <li>Berättelsen om den nyanställde medarbetaren går som en röd tråd genom boken</li> <li>Diskussionsfrågor i faktatexten</li> <li>Varje kapitel avslutas med en kort sammanfattning</li> <li>Övningar anpassade till Visma Lön</li> <li>Övergripande blockuppgifter och praktikfall</li> </ul> <p>I serien finns faktabok, övningsbok och lärarhandledning.</p> <p><strong>Faktabok</strong><br/>I bokens kapitelingresser får vi följa en nyanställd, från den första intervjun genom företagets olika avdelningar och verksamheter, till en tillsvidareanställning i utlandet några år senare. Den löpande storyn i ingresserna varvas med fylliga faktakapitel om allt som rör personalavdelningens arbete och det senaste kring lagstiftning. I faktatexten finns också korta tankestationer för diskussion och reflektion.<br/>Faktaboken tar upp följande områden:</p> <ul> <li>Rekrytering, urval, anställning och avgång av personal</li> <li>Aktuella lagar och avtal inom PA</li> <li>Facklig verksamhet, medbestämmande och arbetsmiljö</li> <li>Personalplanering, organisation, information och ledarskap</li> <li>Löneadministration och IT-stöd i personalarbetet</li> <li>Förändringsarbete och framtid</li> </ul> <p><strong>Övningsbok</strong><br/>Övningsboken har både bredd och djup genom repetitionsuppgifter, enklare och fördjupande övningsuppgifter, fältuppgifter samt övergripande blockuppgifter. Dessutom finns ett omfattande praktikfall kring lönehantering som tar upp de vanligaste rutinerna i ett löneprogram. Övningarna är anpassade till Visma Spcs Lön men kan även göras i andra löneprogram. Praktikfallet kring lönehantering är författat av Ulla Lindblad.</p> <p><strong>Lärarhandledning</strong><br/>Lärarhandledningen innehåller kommentarer, lösningar och lösningsförslag till merparten av uppgifterna. Många av kommentarerna är fylliga och ger ytterligare fördjupande faktainformation. Lärarhandledningens bilagor, i form av kopieringsunderlag (blanketter, checklistor och dokument), finns också som pdf:er på den tillhörande cd:n.</p>
-
Title:
H2000 Personlig Försäljning 2 Fakta Och Uppgifter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
H2000 Personlig försäljning 2 Fakta och uppgifter är andra delen i en serie framtagen för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram, men serien lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I läromedlet sätts fokus på att utveckla kundrelationen vid försä...
H2000 Personlig Försäljning 2 Fakta Och Uppgifter Bok
<p>H2000 Personlig försäljning 2 Fakta och uppgifter är andra delen i en serie framtagen för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram, men serien lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I läromedlet sätts fokus på att utveckla kundrelationen vid försäljning mellan företag. Teori varvas med praktik och uppgifter, fältstudier och större sammanfattande projekt.</p>
Utvalt - Svenska
I den här boken får du lära dig grunderna i projektledning. Du får följa de olika faserna i ett projekt, från det att projektet initieras till dess att det avslutas och utvärderas, och du får lära di...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt