Svenska
Mest sålda
-
Title:
Tofsingarna - Miljöarbete I Förskolan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Naturvetenskap
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Boken består av tio resor där barnen får lära sig mer om papper, glas, metall, plast, farligt avfall, kompost, återbruk och globalt miljöperspektiv. I varje resa får du och barnen möta trollet Snofsan och hennes kompisar, Tofsingarna i Trollskogen. Resan ...
Tofsingarna - Miljöarbete I Förskolan Bok
<p>Boken består av tio resor där barnen får lära sig mer om papper, glas, metall, plast, farligt avfall, kompost, återbruk och globalt miljöperspektiv.</p> <p>I varje resa får du och barnen möta trollet Snofsan och hennes kompisar, Tofsingarna i Trollskogen. Resan inleds med uppvärmning och fortsätter sedan med ett dramaäventyr, ett uppdrag och ett reflekterande samtal. En skapande aktivitet som knyter an till resans fokus avslutar kapitlet. I boken finns kopieringsunderlag i form av bland annat brev, uppdrag, symboler och diplom.</p> <p></p> <blockquote> <p>Var och en som verkar i förskolan ska främja aktning för varje människas egenvärde och verka för en hållbar utveckling.</p> <p>Lpfö18</p> <p>Min förhoppning är att Tofsingarna ska ge inspiration och nya idéer till alla som vill ge barnen möjlighet att bli riktiga miljöhjältar med ett stort hjärta för sin natur och sin omvärld.</p> <p>Magdalena T Granholm</p> <p>Tofsingarna är ett komplett redskap för förskolepedagoger med syfte att engagera barnen för naturen, miljömedvetenhet och hållbar utveckling. (...) ett lustfyllt sätt att nå syftet i en förskolegrupp.</p> <p>BTJ</p> </blockquote>
-
Title:
Robot City - Grundläggande Programmering I Matematik Åk 1-3
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Lärarhandledning med tydliga lektionsupplägg Via en ramberättelse, som utspelar sig i Robot City, närmar sig eleverna programmeringen på ett lekfullt och spännande sätt. Eleverna ska befria ett antal tillfångatagna robotar som sitter inlåsta i programmeringsgrottan. För att lyckas med detta ska ele...
Robot City - Grundläggande Programmering I Matematik Åk 1-3 Bok
<h3>Lärarhandledning med tydliga lektionsupplägg</h3> <p>Via en ramberättelse, som utspelar sig i <em>Robot City</em>, närmar sig eleverna programmeringen på ett lekfullt och spännande sätt. Eleverna ska befria ett antal tillfångatagna robotar som sitter inlåsta i programmeringsgrottan. För att lyckas med detta ska eleverna lösa ett antal uppdrag. Under uppdragens gång får eleverna lära sig begrepp och metoder för att skapa enkla koder och genom samtal och lösningsförsök utvecklas elevernas kunskaper i problemlösning, planering och matetmatiskt tänkande.</p> <p>För varje uppdrag finns det ett tydligt lektionsupplägg med syfte, material, förberedelser, genomång, praktiska övningar och slutreflektion.</p> <p>Handledningen innehåller även ett stort antal kopieringsunderlag för genomgångar och övningar. Dessa kopieringsunderlag kommer även finns digitalt på webben om du vill förstora upp dem på digital storbild.</p> <h3 class="NoKText">Om författarna</h3> <p>Författare till<em>Robot City</em>är Monika Helgesson arbetar som förstelärare på Åledsskolan och Ingela Sandberg arbetar som förstelärare och specialpedagog på Åledsskolan samt som matematikutvecklare i Halmstad kommun.</p> <p><span>År 2012 tilldelades de ett matematikstipendium som "Sveriges bästa matematiklärare" och år 2016 fick de ta emot Nämnarens resestipendium för bästa undervisningsidé.</span></p>
-
Title:
Pixel Fk Lärarbok, Andra Upplagan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Med Pixel FK får du möjlighet att ta till vara på allt eleverna redan vet om matematikens värld. Tillsammans möter ni tal, mönster och former med leken som grund. Samtidigt undervisar du medvetet redan i förskoleklass och utvecklar elevernas tänkande. F&oum...
<p><span style="letter-spacing: 0.0125em;">Med <em>Pixel FK</em> får du möjlighet att ta till vara på allt eleverna redan vet om matematikens värld. Tillsammans möter ni tal, mönster och former med leken som grund. Samtidigt undervisar du medvetet redan i förskoleklass och utvecklar elevernas tänkande. För att utmana och ge eleverna många chanser att förstå, återkommer de matematiska momenten flera gånger genom <em>Pixels</em> grundböcker och på flera olika sätt. Varje moment går från konkret till abstrakt, från lek och utforskande till mattespråkets tal och symboler. Med <em>Pixel</em> lägger du den viktiga grunden både på ett roligt och genomtänkt sätt.</span></p> <h3>Grundbok</h3> <p>Grundboken är indelad i kapitel med tydligt matematiskt innehåll. Alla kapitel börjar med en samtalsbild baserad på en vardaglig situation, för att möjliggöra samtal vid introduktion av nya begrepp. Elevens uppgifter går från att vara halvkonkreta till att blir mer abstrakta.</p> <p>I grundboken återkommer de matematiska momenten flera gånger och på flera olika sätt. Till varje uppslag i grundboken finns förslag på aktiviteter och tips på hur du kan förenkla uppgifter och utmana eleverna.</p> <h3>Extrabok</h3> <p class="p1">För att kunna ge dina elever möjlighet att lära sig ännu mer matematik finns det en extrabok till de elever som är redo.</p> <h3>Lärarbok</h3> <p>Lärarens bok är helt central i Pixel. Här ser du den grundläggande matematiken i ett större sammanhang och har plats för egna anteckningar. Till varje uppslag i elevboken finns förslag på samtalsfrågor, aktiviteter och tips på hur du kan förenkla och utmana.</p> <h3>Kopieringsunderlag FK</h3> <p>I häftet med kopieringsunderlag finns spel, fler övningar och problemlösningsuppgifter som passar i förskoleklass. Arbetsbladen är hämtade från Kopieringsunderlag FK-3 och Problemlösning FK-3.</p> <h3>Handdockor Pix och Pax</h3> <p>Pix och Pax är två hjälpredor och följeslagare i böckerna från FK-åk 3. Nu finns de även som handdockor. Låt dem bli en extra motiverande faktor på matematiklektionerna.</p> <h3>Tankehäfte</h3> <p>Det här är ett stort skrivhäfte med blanka sidor. Använd häftet för att uppmuntra eleverna att skriva eller rita sina tanker och uträkningar när de arbetar. Processen är viktig – inte bara svaret!</p>
-
Title:
Pixel 1a Lärarbok, Andra Upplagan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. Pixel löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I Pixel får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt ...
<p>Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. <em>Pixel</em> löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I <em>Pixel</em> får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt förankrat i forskning kring barns lärarande.</p> <h2>Undervisa med Pixel</h2> <p>Med Pixel blir du en aktiv undervisande lärare. Du får hjälp med att lägga upp läsåret, planera lektionerna och kartlägga och bedömma elevernas kunskaper.</p> <p>Inledningen används i huvudsak för att planera och lägga upp undervisningen utifrån pixelmetodiken. Här finns författarnas tankar om matematiken, metodiska tips, utvärderingsstrategier och hur innehållet förankras i Lgr 11.</p> <h3>Handledning för varje lektion</h3> <p>Varje uppslag i lärarboken är en lektion. Här finns det du behöver för planeringen och genomförandet. Det framgår tydligt vilka matematiska moment som behövs. Varje uppslag innehåller tips på hur undervisningen kan förenklas, utmanas och kompletteras med aktiviteter vid sidan av boken. Det finns även hänvisningar till sidor i extraboken, kopieringsunderlaget och läxboken.</p> <h3>Prov och bedömning</h3> <p>Provet längst bak i lärarboken innehåller material för att kartlägga elevernas kunskaper när arbetet med grundboken är slut. Det finns tydliga instruktioner som beskriver hur provet ska genomföras, hur uppgifterna ska bedömas och hur undervisningen inför kommande termin kan läggas upp utifrån resultatet.</p> <p>I lärarboken finns tydliga rubriker:</p> <ul> <li>Matematiskt innehåll</li> <li>Material</li> <li>Sidan uppgifter</li> <li>Förenkla</li> <li>Utmana</li> <li>Aktiviteter<br/><br/></li> </ul> <h2>Pixel för eleven</h2> <h3>Grundbok</h3> <p>Grundboken är uppdelad i kapitel med tydliga rubriker, för att visa det matematiska innehållet. Uppgifterna som följer går från att vara halvkonkreta till mer abstrakta.</p> <p><strong>Samtalsbild och exempelrutor<br/></strong>Varje kapitel i grundboken inleds med en samtalsbild som är en bra utgångspunkt för att träna eleverna i att samtala om matematik, resonera och argumentera. Genom samtalen kan läraren lyssna på elevernas erfarenheter och få en uppfattning om deras matematiska förståelse. Många av uppslagen i varje kapitel har en exempelruta där dagens lektion kan ta sin utgångspunkt. Rutan är tänkt för gemensamt arbete med det som är nytt men också som en minnesbild när eleven sedan arbetar med uppgifterna som följer.</p> <p><strong>Diagnos och Öva<br/></strong>I slutet av varje kapitel finns en diagnos. Uppgifterna i diagnosen ligger på en nivå som eleverna bör ha uppnått för att klara utmaningarna i de följande kapitlen .Efter diagnosen följer två sidor med uppgifter på olika nivåer. Öva 1 är för de elever som ännu inte helt behärskar det genomarbetade innehållet. Uppgifterna är konkreta och hämtade från kapitlet. De elever som helt behärskar ämnesinnehållet i kapitlet kan gå vidare och göra Öva 2, som innehåller mer utmanande uppgifter.</p> <p><strong>Arbeta tillsammans</strong><br/>På den sista sidan utmanas eleverna att vara kreativa och använda sig av de kunskaper de har fått i kapitlet. Tanken är att eleverna ska arbeta i par eller i smågrupper.<br/><br/></p> <h2>Pixel kortfattat:</h2> <p><strong>Tydligt för eleven</strong>– Korta instruktioner och enkel layout</p> <p><strong>Metodiskt</strong>– Från konkret till abstrakt</p> <p><strong>Forskningsanknytning</strong>– Baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet</p> <p><strong>Utmanande</strong>– Vill få eleverna att reflektera, inte bara räkna på</p> <p><strong>Varierat</strong>– Blanda mellan praktiska aktiviteter, uppgifter i boken och digitala övningar</p> <p><strong>Enkelt för läraren</strong>– Lärarboken ger dig stöd sida för sida</p>
-
Title:
Pixel 1b Lärarbok, Andra Upplagan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. Pixel löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I Pixel får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt ...
<p>Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. <em>Pixel</em> löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I <em>Pixel</em> får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt förankrat i forskning kring barns lärarande.</p> <h2>Undervisa med Pixel</h2> <p>Med Pixel blir du en aktiv undervisande lärare. Du får hjälp med att lägga upp läsåret, planera lektionerna och kartlägga och bedömma elevernas kunskaper.</p> <p>Inledningen används i huvudsak för att planera och lägga upp undervisningen utifrån pixelmetodiken. Här finns författarnas tankar om matematiken, metodiska tips, utvärderingsstrategier och hur innehållet förankras i Lgr 11.</p> <h3>Handledning för varje lektion</h3> <p>Varje uppslag i lärarboken är en lektion. Här finns det du behöver för planeringen och genomförandet. Det framgår tydligt vilka matematiska moment som behövs. Varje uppslag innehåller tips på hur undervisningen kan förenklas, utmanas och kompletteras med aktiviteter vid sidan av boken. Det finns även hänvisningar till sidor i extraboken, kopieringsunderlaget och läxboken.</p> <h3>Prov och bedömning</h3> <p>Provet längst bak i lärarboken innehåller material för att kartlägga elevernas kunskaper när arbetet med grundboken är slut. Det finns tydliga instruktioner som beskriver hur provet ska genomföras, hur uppgifterna ska bedömas och hur undervisningen inför kommande termin kan läggas upp utifrån resultatet.</p> <p>I lärarboken finns tydliga rubriker:</p> <ul> <li>Matematiskt innehåll</li> <li>Material</li> <li>Sidan uppgifter</li> <li>Förenkla</li> <li>Utmana</li> <li>Aktiviteter<br/><br/></li> </ul> <h2>Pixel för eleven</h2> <h3>Grundbok</h3> <p>Grundboken är uppdelad i kapitel med tydliga rubriker, för att visa det matematiska innehållet. Uppgifterna som följer går från att vara halvkonkreta till mer abstrakta.</p> <p><strong>Samtalsbild och exempelrutor<br/></strong>Varje kapitel i grundboken inleds med en samtalsbild som är en bra utgångspunkt för att träna eleverna i att samtala om matematik, resonera och argumentera. Genom samtalen kan läraren lyssna på elevernas erfarenheter och få en uppfattning om deras matematiska förståelse. Många av uppslagen i varje kapitel har en exempelruta där dagens lektion kan ta sin utgångspunkt. Rutan är tänkt för gemensamt arbete med det som är nytt men också som en minnesbild när eleven sedan arbetar med uppgifterna som följer.</p> <p><strong>Diagnos och Öva<br/></strong>I slutet av varje kapitel finns en diagnos. Uppgifterna i diagnosen ligger på en nivå som eleverna bör ha uppnått för att klara utmaningarna i de följande kapitlen .Efter diagnosen följer två sidor med uppgifter på olika nivåer. Öva 1 är för de elever som ännu inte helt behärskar det genomarbetade innehållet. Uppgifterna är konkreta och hämtade från kapitlet. De elever som helt behärskar ämnesinnehållet i kapitlet kan gå vidare och göra Öva 2, som innehåller mer utmanande uppgifter.</p> <p><strong>Arbeta tillsammans</strong><br/>På den sista sidan utmanas eleverna att vara kreativa och använda sig av de kunskaper de har fått i kapitlet. Tanken är att eleverna ska arbeta i par eller i smågrupper.<br/><br/></p> <h2>Pixel kortfattat:</h2> <p><strong>Tydligt för eleven</strong>– Korta instruktioner och enkel layout</p> <p><strong>Metodiskt</strong>– Från konkret till abstrakt</p> <p><strong>Forskningsanknytning</strong>– Baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet</p> <p><strong>Utmanande</strong>– Vill få eleverna att reflektera, inte bara räkna på</p> <p><strong>Varierat</strong>– Blanda mellan praktiska aktiviteter, uppgifter i boken och digitala övningar</p> <p><strong>Enkelt för läraren</strong>– Lärarboken ger dig stöd sida för sida</p>
-
Title:
Pixel 2b Lärarbok, Andra Upplagan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. Pixel löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I Pixel får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt ...
<p>Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. <em>Pixel</em> löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I <em>Pixel</em> får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt förankrat i forskning kring barns lärarande.</p> <h2>Undervisa med Pixel</h2> <p>Med Pixel blir du en aktiv undervisande lärare. Du får hjälp med att lägga upp läsåret, planera lektionerna och kartlägga och bedömma elevernas kunskaper.</p> <p>Inledningen används i huvudsak för att planera och lägga upp undervisningen utifrån pixelmetodiken. Här finns författarnas tankar om matematiken, metodiska tips, utvärderingsstrategier och hur innehållet förankras i Lgr 11.</p> <h3>Handledning för varje lektion</h3> <p>Varje uppslag i lärarboken är en lektion. Här finns det du behöver för planeringen och genomförandet. Det framgår tydligt vilka matematiska moment som behövs. Varje uppslag innehåller tips på hur undervisningen kan förenklas, utmanas och kompletteras med aktiviteter vid sidan av boken. Det finns även hänvisningar till sidor i extraboken, kopieringsunderlaget och läxboken.</p> <h3>Prov och bedömning</h3> <p>Provet längst bak i lärarboken innehåller material för att kartlägga elevernas kunskaper när arbetet med grundboken är slut. Det finns tydliga instruktioner som beskriver hur provet ska genomföras, hur uppgifterna ska bedömas och hur undervisningen inför kommande termin kan läggas upp utifrån resultatet.</p> <p>I lärarboken finns tydliga rubriker:</p> <ul> <li>Matematiskt innehåll</li> <li>Material</li> <li>Sidan uppgifter</li> <li>Förenkla</li> <li>Utmana</li> <li>Aktiviteter<br/><br/></li> </ul> <h2>Pixel för eleven</h2> <h3>Grundbok</h3> <p>Grundboken är uppdelad i kapitel med tydliga rubriker, för att visa det matematiska innehållet. Uppgifterna som följer går från att vara halvkonkreta till mer abstrakta.</p> <p><strong>Samtalsbild och exempelrutor<br/></strong>Varje kapitel i grundboken inleds med en samtalsbild som är en bra utgångspunkt för att träna eleverna i att samtala om matematik, resonera och argumentera. Genom samtalen kan läraren lyssna på elevernas erfarenheter och få en uppfattning om deras matematiska förståelse. Många av uppslagen i varje kapitel har en exempelruta där dagens lektion kan ta sin utgångspunkt. Rutan är tänkt för gemensamt arbete med det som är nytt men också som en minnesbild när eleven sedan arbetar med uppgifterna som följer.</p> <p><strong>Diagnos och Öva<br/></strong>I slutet av varje kapitel finns en diagnos. Uppgifterna i diagnosen ligger på en nivå som eleverna bör ha uppnått för att klara utmaningarna i de följande kapitlen .Efter diagnosen följer två sidor med uppgifter på olika nivåer. Öva 1 är för de elever som ännu inte helt behärskar det genomarbetade innehållet. Uppgifterna är konkreta och hämtade från kapitlet. De elever som helt behärskar ämnesinnehållet i kapitlet kan gå vidare och göra Öva 2, som innehåller mer utmanande uppgifter.</p> <p><strong>Arbeta tillsammans</strong><br/>På den sista sidan utmanas eleverna att vara kreativa och använda sig av de kunskaper de har fått i kapitlet. Tanken är att eleverna ska arbeta i par eller i smågrupper.<br/><br/></p> <h2>Pixel kortfattat:</h2> <p><strong>Tydligt för eleven</strong>– Korta instruktioner och enkel layout</p> <p><strong>Metodiskt</strong>– Från konkret till abstrakt</p> <p><strong>Forskningsanknytning</strong>– Baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet</p> <p><strong>Utmanande</strong>– Vill få eleverna att reflektera, inte bara räkna på</p> <p><strong>Varierat</strong>– Blanda mellan praktiska aktiviteter, uppgifter i boken och digitala övningar</p> <p><strong>Enkelt för läraren</strong>– Lärarboken ger dig stöd sida för sida</p>
-
Title:
Pixel 2a Lärarbok, Andra Upplagan
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Matematik & Statistik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. Pixel löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I Pixel får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt ...
<p>Matematik kan upplevas som ett abstrakt ämne i de tidiga skolåren. <em>Pixel</em> löser det problemet genom att alla övningar börjar i det konkreta, innan matematikens språk introduceras. I <em>Pixel</em> får eleverna lära på ett kreativt och lekfullt sätt. Allt förankrat i forskning kring barns lärarande.</p> <h2>Undervisa med Pixel</h2> <p>Med Pixel blir du en aktiv undervisande lärare. Du får hjälp med att lägga upp läsåret, planera lektionerna och kartlägga och bedömma elevernas kunskaper.</p> <p>Inledningen används i huvudsak för att planera och lägga upp undervisningen utifrån pixelmetodiken. Här finns författarnas tankar om matematiken, metodiska tips, utvärderingsstrategier och hur innehållet förankras i Lgr 11.</p> <h3>Handledning för varje lektion</h3> <p>Varje uppslag i lärarboken är en lektion. Här finns det du behöver för planeringen och genomförandet. Det framgår tydligt vilka matematiska moment som behövs. Varje uppslag innehåller tips på hur undervisningen kan förenklas, utmanas och kompletteras med aktiviteter vid sidan av boken. Det finns även hänvisningar till sidor i extraboken, kopieringsunderlaget och läxboken.</p> <h3>Prov och bedömning</h3> <p>Provet längst bak i lärarboken innehåller material för att kartlägga elevernas kunskaper när arbetet med grundboken är slut. Det finns tydliga instruktioner som beskriver hur provet ska genomföras, hur uppgifterna ska bedömas och hur undervisningen inför kommande termin kan läggas upp utifrån resultatet.</p> <p>I lärarboken finns tydliga rubriker:</p> <ul> <li>Matematiskt innehåll</li> <li>Material</li> <li>Sidan uppgifter</li> <li>Förenkla</li> <li>Utmana</li> <li>Aktiviteter<br/><br/></li> </ul> <h2>Pixel för eleven</h2> <h3>Grundbok</h3> <p>Grundboken är uppdelad i kapitel med tydliga rubriker, för att visa det matematiska innehållet. Uppgifterna som följer går från att vara halvkonkreta till mer abstrakta.</p> <p><strong>Samtalsbild och exempelrutor<br/></strong>Varje kapitel i grundboken inleds med en samtalsbild som är en bra utgångspunkt för att träna eleverna i att samtala om matematik, resonera och argumentera. Genom samtalen kan läraren lyssna på elevernas erfarenheter och få en uppfattning om deras matematiska förståelse. Många av uppslagen i varje kapitel har en exempelruta där dagens lektion kan ta sin utgångspunkt. Rutan är tänkt för gemensamt arbete med det som är nytt men också som en minnesbild när eleven sedan arbetar med uppgifterna som följer.</p> <p><strong>Diagnos och Öva<br/></strong>I slutet av varje kapitel finns en diagnos. Uppgifterna i diagnosen ligger på en nivå som eleverna bör ha uppnått för att klara utmaningarna i de följande kapitlen .Efter diagnosen följer två sidor med uppgifter på olika nivåer. Öva 1 är för de elever som ännu inte helt behärskar det genomarbetade innehållet. Uppgifterna är konkreta och hämtade från kapitlet. De elever som helt behärskar ämnesinnehållet i kapitlet kan gå vidare och göra Öva 2, som innehåller mer utmanande uppgifter.</p> <p><strong>Arbeta tillsammans</strong><br/>På den sista sidan utmanas eleverna att vara kreativa och använda sig av de kunskaper de har fått i kapitlet. Tanken är att eleverna ska arbeta i par eller i smågrupper.<br/><br/></p> <h2>Pixel kortfattat:</h2> <p><strong>Tydligt för eleven</strong>– Korta instruktioner och enkel layout</p> <p><strong>Metodiskt</strong>– Från konkret till abstrakt</p> <p><strong>Forskningsanknytning</strong>– Baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet</p> <p><strong>Utmanande</strong>– Vill få eleverna att reflektera, inte bara räkna på</p> <p><strong>Varierat</strong>– Blanda mellan praktiska aktiviteter, uppgifter i boken och digitala övningar</p> <p><strong>Enkelt för läraren</strong>– Lärarboken ger dig stöd sida för sida</p>
Utvalt - Svenska
Puls Teknik 1-3 Lärarhandledning Med Lärarwebb, Andra Upplagan
PULS Teknik 1-3, andra upplagan är uppdaterad, moderniserad och anpassad till Lgr 22. Omslaget är i mjukt hårdband, så kallat flexiband, för lång hållbarhet. Gr...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt