Svenska
Mest sålda
-
Title:
Marknadsföring - Modeller Och Principer, Upplaga 6
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets soc...
Marknadsföring - Modeller Och Principer, Upplaga 6 Bok
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Boken har en tillhörande övningsbok, Marknadsföring - modeller och principer. Övning, fördjupning och reflektion. Den sjätte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit ytterligare material om hållbarhet och digital marknadsföring.
-
Title:
Csr And Sustainable Business, Upplaga 2
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been moving quickly, both in politics an...
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been moving quickly, both in politics and in business. Phenomena, like social entrepreneurism, sustainable business strategies and new financial models relating to sustainability, have grown stronger. This book gives an overview of the most important concepts and theories, as well as offering a depth of historical perspectives and connections to business ethics. Theoretical aspects are combined with examples from a large number of companies and organizations. The text is divided into three parts. The first part provides an overview of the topic, its history and growth. The second part covers practices at companies and business operations. In the third part, the focus is on control and strategies for responsible, sustainable business. This first edition in English features some of the most influential experts in the field. The original Swedish edition published in 2012 has been used extensively in leading universities and management training courses in both Sweden and Finland for years.
-
Title:
Personlig Försäljning 1 Fakta Och Uppgifter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter är ett nyutvecklat läromedel framför allt ämnat för kursen med samma namn på Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet innehåller både fakta och uppgifter och är uppdaterat utifrån innehållet i den nya kursplanen från 2022. Personlig försäljning 1 ä...
Personlig Försäljning 1 Fakta Och Uppgifter Bok
<p>Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter är ett nyutvecklat läromedel framför allt ämnat för kursen med samma namn på Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet innehåller både fakta och uppgifter och är uppdaterat utifrån innehållet i den nya kursplanen från 2022. </p> <p>Personlig försäljning 1 är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok som består av 14 kapitel samt ett större projekt. I varje kapitel återfinns flera intressanta och aktuella exempel- och fördjupningsrutor samt många bilder och illustrationer. Centrala begrepp är markerade och förklaras i marginalen. I slutet av varje kapitel finns en sammanfattning, och därefter tar uppgifterna vid. Dessa är sorterade efter både vilken förmåga som uppgiften tränar samt bedömd svårighetsgrad.<br/>Uppgifterna delas in i följande kategorier:</p> <ul> <li>Repetera</li> <li>Träna</li> <li>Fördjupa (inom denna kategori återfinns exempelvis apl-uppdrag samt andra fält- och gruppuppgifter)</li> </ul> <p>Personlig försäljning 1 består av följande 14 kapitel:</p> <ol> <li>Säljare, bra på att snacka eller en god lyssnare?</li> <li>Lär känna dina kunder</li> <li>Planera ditt säljarbete</li> <li>Vad är det du säljer?</li> <li>Hur tjänar du pengarna?</li> <li>Dags att träffa kunden</li> <li>Etablera kontakt med kunden</li> <li>Gör en kundanalys</li> <li>Skapa ett utbyte</li> <li>Sälja i praktiken</li> <li>Presentationsteknik, att sälja till många</li> <li>Följa upp försäljningen</li> <li>Håll dig till lagarna</li> <li>Utvärdera säljarbetet</li> </ol> <p>I slutet av läromedlet återfinns ett sammanfattande projekt samt ett kortfacit till räkneuppgifterna i kapitel 5 och 14.</p>
-
Title:
Personaladministration - I Praktiken Faktabok
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Personaladministration - i praktiken är ett grundläggande läromedelspaket inom HR-området som tar sin utgångspunkt i hur personalarbete bedrivs i företag och organisationer. Läromedlet är anpassat till kursen personaladministration i gymnasieskolan och komvux, och kan också användas på KY-utbildnin...
Personaladministration - I Praktiken Faktabok Bok
<p>Personaladministration - i praktiken är ett grundläggande läromedelspaket inom HR-området som tar sin utgångspunkt i hur personalarbete bedrivs i företag och organisationer. Läromedlet är anpassat till kursen personaladministration i gymnasieskolan och komvux, och kan också användas på KY-utbildningar, företagsutbildningar och andra grundläggande utbildningar inom PA-området.</p> <p><strong>Utmärkande drag</strong></p> <ul> <li>Berättelsen om den nyanställde medarbetaren går som en röd tråd genom boken</li> <li>Diskussionsfrågor i faktatexten</li> <li>Varje kapitel avslutas med en kort sammanfattning</li> <li>Övningar anpassade till Visma Lön</li> <li>Övergripande blockuppgifter och praktikfall</li> </ul> <p>I serien finns faktabok, övningsbok och lärarhandledning.</p> <p><strong>Faktabok</strong><br/>I bokens kapitelingresser får vi följa en nyanställd, från den första intervjun genom företagets olika avdelningar och verksamheter, till en tillsvidareanställning i utlandet några år senare. Den löpande storyn i ingresserna varvas med fylliga faktakapitel om allt som rör personalavdelningens arbete och det senaste kring lagstiftning. I faktatexten finns också korta tankestationer för diskussion och reflektion.<br/>Faktaboken tar upp följande områden:</p> <ul> <li>Rekrytering, urval, anställning och avgång av personal</li> <li>Aktuella lagar och avtal inom PA</li> <li>Facklig verksamhet, medbestämmande och arbetsmiljö</li> <li>Personalplanering, organisation, information och ledarskap</li> <li>Löneadministration och IT-stöd i personalarbetet</li> <li>Förändringsarbete och framtid</li> </ul> <p><strong>Övningsbok</strong><br/>Övningsboken har både bredd och djup genom repetitionsuppgifter, enklare och fördjupande övningsuppgifter, fältuppgifter samt övergripande blockuppgifter. Dessutom finns ett omfattande praktikfall kring lönehantering som tar upp de vanligaste rutinerna i ett löneprogram. Övningarna är anpassade till Visma Spcs Lön men kan även göras i andra löneprogram. Praktikfallet kring lönehantering är författat av Ulla Lindblad.</p> <p><strong>Lärarhandledning</strong><br/>Lärarhandledningen innehåller kommentarer, lösningar och lösningsförslag till merparten av uppgifterna. Många av kommentarerna är fylliga och ger ytterligare fördjupande faktainformation. Lärarhandledningens bilagor, i form av kopieringsunderlag (blanketter, checklistor och dokument), finns också som pdf:er på den tillhörande cd:n.</p>
-
Title:
H2000 Personlig Försäljning 2 Fakta Och Uppgifter
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
H2000 Personlig försäljning 2 Fakta och uppgifter är andra delen i en serie framtagen för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram, men serien lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I läromedlet sätts fokus på att utveckla kundrelationen vid försä...
H2000 Personlig Försäljning 2 Fakta Och Uppgifter Bok
<p>H2000 Personlig försäljning 2 Fakta och uppgifter är andra delen i en serie framtagen för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram, men serien lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I läromedlet sätts fokus på att utveckla kundrelationen vid försäljning mellan företag. Teori varvas med praktik och uppgifter, fältstudier och större sammanfattande projekt.</p>
-
Title:
Optimal Marknadskommunikation
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation. Boken Optimal marknadskommunikation är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunik...
Optimal Marknadskommunikation Bok
<p>Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation.</p> <p>Boken Optimal marknadskommunikation är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunikation:</p> <ul> <li>Marknadskommunikationens grunder</li> <li>Målsättning och målgrupp</li> <li>Budskap</li> <li>Kanal</li> </ul> <p>Boken är pedagogiskt uppbyggd med strukturen Målgrupp-Budskap-Kanal som övergripande tankeverktyg och innehåller många exempel och fallbeskrivningar som tydliggör de teoretiska resonemangen.</p> <p>Denna tredje upplaga har genomgående uppdaterats med den senaste forskningsutvecklingen inom varumärken, reklam och medier. Även exemplen och fallbeskrivningarna har uppdaterats. Ett särskilt fokus ligger nu på konsumenternas mediekonsumtion som på grund av digitaliseringen (exempelvis sociala medier och smarta telefoner) har förändrats drastiskt, vilket skapar helt nya förutsättningar för effektiv marknadskommunikation.</p> <p>Den tredje upplagan fångar också in marknadskommunikationens allt större komplexitet och tar upp reklamens oförutsedda effekter på andra än målgruppen, som medarbetare, medborgare och investerare.</p> <p>Optimal marknadskommunikation riktar sig till studenter på grund- och fortsättningskurser i reklam, marknadsföring och marknadskommunikation vid universitet/högskola och på annan utbildning. Den vänder sig även till dem som arbetar med ovanstående och behöver en grundlig genomgång av marknadskommunikation.</p> <p>Om författarna<br/>Micael Dahlén och Fredrik Lange arbetar vid Handelshögskolan i Stockholm. Ny författare till tredje upplagan är Sara Rosengren, som också arbetar vid Handelshögskolan.</p>
-
Title:
Service Management Och Marknadsföring - Kundorienterat Ledarskap I Servicekonkurrensen
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång. I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas...
Service Management Och Marknadsföring - Kundorienterat Ledarskap I Servicekonkurrensen Bok
<p>Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.</p> <p>I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen.</p> <p>Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag.</p> <p>Bokens första upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund.</p> <p>Sagt om boken<br/>"This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing's most original and able thinkers." - Philip Kotler<br/>"Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet.</p> <p>"Service management och marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet.</p> <p>[...]"Ett helt nytt kapitel har tillkommit om sociala medier i serviceföretag. Det avslutande kapitlet om hur ett traditionellt tillverkande företag omvandlas till serviceföretag som var nytt i den förra upplagan har kompletterats med en ny fallstudie. I övrigt är innehållet anpassat till ny forskning som tillkommit sedan den förra upplagan. Det finns således ett flertal skäl till att ersätta den förra upplagan med denna." Folke Hermanson Snickers, lektör, BTJ-häftet nr 4, 2016.</p> <p>Om författaren<br/>Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Översättare: Manne Svensson.</p>
Utvalt - Svenska
Arbetsmöten För Planering Och Utveckling - En Lärobok För Mötesledare
Boken handlar om hur du på kort tid får ut det du vill ur de möten som du leder. Det inkluderar alla steg i hur du förbereder, genomför och leder allt från vardagsmöten med kollegan till omfattande m...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt