Toppsäljare

-
Title:
Bildjournalistik - Idéer, Begrepp Och Praktiska Råd
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Bildjournalistik liknar inte någon annan fotografisk genre.Bildjournalister får sällan välja motiv, tidpunkt eller plats. Ofta är de hänvisade till det alldagliga: tjänstemän med vardagligt utseende och diskret klädsel, verksamma i genomsnittliga kontorsmiljöer. Fotografen hamnar där för att det är...
Bildjournalistik - Idéer, Begrepp Och Praktiska Råd Bok
<p>Bildjournalistik liknar inte någon annan fotografisk genre.</p><p>Bildjournalister får sällan välja motiv, tidpunkt eller plats. Ofta är de hänvisade till det alldagliga: tjänstemän med vardagligt utseende och diskret klädsel, verksamma i genomsnittliga kontorsmiljöer. Fotografen hamnar där för att det är en bördig mark för textjournalistik. De träffar någon som har en berättelse, en åsikt, en erfarenhet eller en kunskap. Orden är det bärande innehållet, och de går inte alltid att visualisera i fotografisk bild.</p><p>Dessa omständigheter formar till stor del arbetets villkor långt från den bild av yrket som tävlingar som Årets Bild och World Press Photo ger.</p><p>En bildjournalists vardag går ut på att ständigt anpassa sig och gilla läget. Fotografen ska kunna tänka nytt på en sekund och se sig om efter nya möjligheter inom de snäva ramar som begränsar uppdraget: att göra något visuellt intressant av en verklighet som inte är det, ofta under tidspress och inte sällan med relativt motvilliga modeller.</p><p>Det är vad den här boken handlar om.</p><p></p><p>Göran Segeholm är fotograf, skribent, föreläsare och fotopedagog med över tjugofem års erfarenhet av att utbilda skribenter och fotografer i bildjournalistik, både praktiskt och teoretiskt. Göran undervisar vid Fotografiska i Stockholm, Högskolan i Jönköping och Fojo, som är en del av Linnéuniversitetet. <i>Bildjournalistik</i> är hans sjätte bok med fotografi som tema.</p><p></p><p>Utgiven i samarbete med Medieinstitutet Fojo.</p>

-
Title:
Bildens Kraft, Makt Och Ansvar
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Bilden är det nya svenska språket, sägs det ofta. Vi kommunicerar ständigt med foto, film, illustrationer och teckningar men inser vi egentligen kraften, makten och det ansvar, inte minst, som detta visuella språk för med sig?Denna bok bygger på en upplevelse-pedagogik i form av ett samspel mellan ...
Bildens Kraft, Makt Och Ansvar Bok
<p>Bilden är det nya svenska språket, sägs det ofta. Vi kommunicerar ständigt med foto, film, illustrationer och teckningar men inser vi egentligen kraften, makten och det ansvar, inte minst, som detta visuella språk för med sig?</p><p>Denna bok bygger på en upplevelse-pedagogik i form av ett samspel mellan aktuellt och klassiskt bildmaterial och korta texter. Tre kapitel sätter igång resonerande tankar och reflektioner i detta omfattande och viktiga ämne.</p><p>Ytterligare kapitel kompletterar med strategi, idéarbete och produktion av visuellt material för nyhetsförmedling och kommersiella budskap utifrån relationen mellan beställare, fotograf samt betraktare.</p><p>Läsargrupper är (1) studenter på foto-, journalist-, reklam-, design- och kommunikationsutbildningar, (2) professionella visuella kommunikatörer som fotografer, filmare, redigerare, bildchefer, art directors, grafiska formgivare samt (3) en medie- och bildintresserad allmänhet.</p><p>Författare är Bo Bergström, föreläsare, utbildare och creative director. Han har skrivit tio böcker om olika aspekter på visuell kommunikation. En av dem är utgiven på engelska samt översatt till nio andra språk världen över. Hans samlade bokutgivning uppgår till ca 200 000 exemplar. Bergström har lång erfarenhet från utbildningar vid universitet och högskolor samt vid olika skolor specialinriktade på visuell kommunikation. Han är rikt prisbelönt, bland annat Guldäggsvinnare. Han är fil kand i konst, litteratur, pedagogik och ledamot i Bild & Ord Akademin samt juryledamot i Svenska Designpriset. Och nu kommer han med sin elfte bok!</p><p>-------------</p><p>"Bo Bergstrøm har skrevet noe av det beste som finnes om visuell kommunikasjon." Stig-Auden Hansen, fotograf </p><p>"Jag läser, upplever, njuter, omskakas och tänker! Tack!" Greta Henriksson, läsare </p><p>"Dess bild- och tankerikedom kommer att vara ett nöja att fördjupa sig i under många dagar." Hans Cogne, fotograf, konstnär</p><p>"Bo Bergström beskriver visuell kommunikation så pedagogiskt, insiktsfullt och inspirerande som få i Sverige kan ..." Anders Tempelman, manusförfattare och copywriter</p>

-
Title:
När Bara Den Bästa Tv-n Var God Nog Åt Barnen
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Den vita stenen. Vilse i Pannkakan. Fem myror är fler än fyra elefanter. Tårtan. Ville, Valle och Viktor. Kalles klätterträd. Barnjournalen, Tjejerna gör uppror. Alfons Åberg ... Listan över de barnprogram som producerades och sändes av Sveriges Television på 1970-talet kan göras lång. Det är progr...
När Bara Den Bästa Tv-n Var God Nog Åt Barnen Bok
Den vita stenen. Vilse i Pannkakan. Fem myror är fler än fyra elefanter. Tårtan. Ville, Valle och Viktor. Kalles klätterträd. Barnjournalen, Tjejerna gör uppror. Alfons Åberg ... Listan över de barnprogram som producerades och sändes av Sveriges Television på 1970-talet kan göras lång. Det är program som har format generationer av unga människor och - fyrtio år efteråt! - fortfarande diskuteras och väcker starka känslor. När Sverige fick en andra TV-kanal 1969 så innebar det startskottet för en revolution av barnprogrammen. Synen på barn ändrades dramatiskt. Stora ekonomiska resurser tillfördes. En rad av Sveriges främsta producenter, författare, filmare och konstnärer drogs in i processen. Om barnprogram tidigare hade varit styvmoderligt behandlade fick de nu högsta status. Resultatet blev en storhetstid utan motstycke och många av de program som då tillkom räknas idag som omistliga klassiker. I När bara den bästa TV:n var god nog åt barnen kan kulturjournalisten och forskaren Malena Janson för första gången berätta hela historien om denna vitala och orättvist förtalade epok. OM FÖRFATTAREN Malena Janson är kulturjournalist och samordnare för barn- och ungdomsfilm på Svenska Filminstitutet. 2007 doktorerade hon på en avhandling i filmvetenskap om svensk barnfilm, Bio för barnens bästa?: Svensk barnfilm som fostran och fritidsnöje under 60 år (Acta). UR BOKEN Barnprogramproduktionen under min uppväxt hade en ekonomisk och konstnärlig glansperiod vars like inte setts vare sig förr eller senare. Det förstod vi förstås inte medan det pågick, utan det har jag insett efter flera års studier av den svenska barnkulturen. Vartenda papper i Sveriges Radios dokumentarkiv och varenda minut av bevarad film i Kungliga bibliotekets audiovisuella arkiv vittnar om det. Liksom varje ord som sägs av de personer som själva var med och skapade kulturen åt oss.

-
Title:
Stick, Iväg Jack! - Historien Om Radio Nord En Älskad Och Oönskad Station Och Om Ett Annat Sverige
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Det här är den rafflande historien om Jack S. Kotschack, Radio Nord och ett mycket annorlunda Sverige berättad av hans son, journalisten Jan Kotschack. Boken är rikligt illustrerad med många tidigare opublicerade bilder. I denna första upplaga av boken medföljer en Bonus DVD som innehåller en unik ...
Stick, Iväg Jack! - Historien Om Radio Nord En Älskad Och Oönskad Station Och Om Ett Annat Sverige Bok
Det här är den rafflande historien om Jack S. Kotschack, Radio Nord och ett mycket annorlunda Sverige berättad av hans son, journalisten Jan Kotschack. Boken är rikligt illustrerad med många tidigare opublicerade bilder. I denna första upplaga av boken medföljer en Bonus DVD som innehåller en unik dokumentärfilm om Radio Nord, kallad "Låten från båten", som visades som förfilm på biograferna under hösten 1961.

-
Title:
Innehållsstrategi För Sociala Medier
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Facebook funkar inte, säger man. Men är det verkligen Facebook som är problemet?Den här boken visar hur du gör dina sociala medier till effektiva kommunikationskanaler med hjälp av genomtänkt och smart innehåll. För att stärka varumärket, skapa dialog, nå ut med nyheter och sälja mera.Här får du ve...
Innehållsstrategi För Sociala Medier Bok
Facebook funkar inte, säger man. Men är det verkligen Facebook som är problemet?<br/><br/>Den här boken visar hur du gör dina sociala medier till effektiva kommunikationskanaler med hjälp av genomtänkt och smart innehåll. För att stärka varumärket, skapa dialog, nå ut med nyheter och sälja mera.<br/><br/>Här får du verktygen som hjälper dig att ta fram en egen innehållsstrategi, så att du kan arbeta med content marketing i praktiken. Använd gärna den tillhörande övningsboken för att fördjupa dig i temamodellen, innehållsmatriser och publiceringsscheman.<br/><br/>Boken vänder sig till dig som arbetar professionellt med sociala medier på ett företag eller i en organisation, och är en fortsättning på boken Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (2009/2013) (ISBN 9789197981743).<br/><br/>Facebook fungerar! Instagram, Twitter och en massa andra kanaler också. Om du använder dem på rätt sätt. En medveten innehållsstrategi är vägen till en större publik och ett bättre genomslag. Har du råd att avstå?<br/><br/><b>Om författaren:</b> Lena Leigert (fd Carlsson) skrev Sveriges första bok om sociala medier och arbetar som konsult och utbildare inom kommunikation och varumärken. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utsågs nyligen till en av Sveriges mest inflytelserika PR-konsulter i digitala medier.

-
Title:
Digitala Beteenden - En Verktygslåda För Kundfokuserad Design
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunika...
Digitala Beteenden - En Verktygslåda För Kundfokuserad Design Bok
<p>Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.</p> <p>För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.</p> <p>Digital design öppnar för en helt ny tillämpning av psykologisk forskning. Aldrig tidigare har det varit så lätt att designa gränssnitt som förändrar ett beteende. Det har heller aldrig varit så viktigt som det är nu. Konkurrensen om kunden och dennes uppmärksamhet är som bekant stenhård.</p> <p>Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.</p> <p> Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring. Under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som gemensam nämnare. Han har arbetat som konsult inom produkt- och beteendedesign åt både små och stora företag. Idag arbetar han som produktchef på KRY.</p> <p> Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.</p>

-
Title:
Badfluence - Makt, Miljoner Och Halvsanningar I Sociala Medier
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Med rabattkoden på 25 procent kan du lägga dig under kniven med gott samvete. Det där lånet med svinhög ränta för den trendiga väskan är kanske inte så tokigt ändå. Och vad spelar det för roll om Lisa, 13, ser sin största idol bota corona med fiskolja? De finns överallt i dina sociala medier, oavse...
Badfluence - Makt, Miljoner Och Halvsanningar I Sociala Medier Bok
Med rabattkoden på 25 procent kan du lägga dig under kniven med gott samvete. Det där lånet med svinhög ränta för den trendiga väskan är kanske inte så tokigt ändå. Och vad spelar det för roll om Lisa, 13, ser sin största idol bota corona med fiskolja? De finns överallt i dina sociala medier, oavsett om de heter Alexandra Nilsson, Isabella Löwengrip eller Joakim Lundell. Influencers är vår tids nya älsklingar, men också tidernas minst granskade makthavare. Med sin miljonpublik formar de en helt ny generation genom sina Instagram-flöden. Badfluence? är en bok som går bortom det ytliga och undersöker hur samhället påverkas av den miljardindustri som växt fram de senaste 15 åren. Med hjälp av forskare, experter och influencers själva avtecknar de prisbelönta journalisterna Julia Lundin och Yasmine Winberg en värld av halvsanningar, bluffsiffror och smygreklam.